Pels Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei, Bilen er en VW Golf 2002 1.6 L. Når jeg får meldingen "Please refuel" på dashbordet, hvor lenge kan jeg regne med å kjøre da ? Mvh Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Kommer ann på hvor mye det er igjen på tanken når beskjeden dukke opp, og hvor hard du er på gassen. Hvor langt du kan kjøre er ikke godt å si men, når rødlyset kommer på hos meg så er det 15 liter igjen på tanken, noe som gir meg ca 10mil å kjøre på ved lav belastning (har kun prøvd dette 1 gang) Endret 2. juni 2006 av zandro Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Fyll tanken med en gang! Snakker av erfaring Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Aldri prøv og "beregn" hvor mange km du har igjen, da mange faktorer spiller inn på forbruket. Hvor tungt lasta bilen din er, hvor hard du er på gassen, hvor mye tomgangskjøring som går med i perioden, langkjøring/bykjøring. Bare et tips. Jeg og tyna den ned så langt jeg kunne før, men fant fort ut at det er bedre å etterfylle på halv tank istedet. Mye mindre hodebry. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det pleier å stå i brukehåndboken til bilen hvor mange liter det er igjen når fuel lampa lyser..... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Antal liter når lampa lyser delt på antall liter på mila... Hos meg : 10liter / 0,8 = 12,5 mil før tomt... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ingen grunn til å gamble på dette, men det finner du vel fort ut selv Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hvis du vil vite hvor langt din bil kan kjøre på "reserven", og du ikke har dieselbil (som ikke har godt av å tomkjøres), så kan du fylle opp ei reservekanne, merke deg når lampa begynner å lyse og deretter kjøre til bilen stopper av seg selv. Reserven er nemlig forskjellig fra til bil til, det finnes ingen internasjonal standard for mengden gjenværende drivstoff. Lykke til med eksperimentet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå