Gå til innhold

Hovedkort med fiber nettverk inkl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen til forumet.

Tør jeg spørre hva du skal bruke fiber til? Gigabit nettverk er standard på de fleste nye hovedkort, og dette går på vanlig TP-kabel. Jeg vil tro at hovedkort med fibernett er rimelig vrient (om ikke umulig) å få tak i. Hvis så, må du nok opp på serverhovedkort av noe slag (og det er dyrt).

Lenke til kommentar

Hovedkort med fiberkort integrert tørr jeg nesten vette sjøla på at ikke finnes. Men på jobb satte vi et slikt kort inn i altiris serveren vår, og det fungerte strøkent. Med 2stk WD RE2 disker i RAID0 oppnådde vi ca 500Mbit i sekundet (gjennomsnittlig 52-53MB/sek).

Lenke til kommentar
Hei, og velkommen til forumet.

Tør jeg spørre hva du skal bruke fiber til? Gigabit nettverk er standard på de fleste nye hovedkort, og dette går på vanlig TP-kabel. Jeg vil tro at hovedkort med fibernett er rimelig vrient (om ikke umulig) å få tak i. Hvis så, må du nok opp på serverhovedkort av noe slag (og det er dyrt).

6230037[/snapback]

Det er kabling forbi generatorer som 'støyer' slik at vi får ikke 100mb på skjermet TP kabel.

Legger fiber back bone og trenger fiber i et par PC'er.

:-(

Lenke til kommentar
Det er kabling forbi generatorer som 'støyer' slik at vi får ikke 100mb på skjermet TP kabel.

Legger fiber back bone og trenger fiber i et par PC'er.

:-(

6250959[/snapback]

Da må du nok bite i det sure eplet og kjøpe inn løse fiberkort til de Pc'ene dette gjelder, koster nok litt, 3-5 tusen pr. PC. Anbefaler hovedkort med PCI-X og PCI-X fiberkort, evt. kan du se om du finner fiberkort med PCI Express som støttes av de fleste nyere hovedkort

Lykke til!!

Arcade

Lenke til kommentar
Hovedkort med fiberkort integrert tørr jeg nesten vette sjøla på at ikke finnes. Men på jobb satte vi et slikt kort inn i altiris serveren vår, og det fungerte strøkent. Med 2stk WD RE2 disker i RAID0 oppnådde vi ca 500Mbit i sekundet (gjennomsnittlig 52-53MB/sek).

6230121[/snapback]

Hei

Dette skal jeg sjekke ut, jeg kan/må leve med innstikkskort - tydeligvis.

Det står kabelføringstype : Ethernet 1000Base-LX, jeg har LC connectorer på min fiberpatch. er disse kompatible?

'dh'

Lenke til kommentar

Ja, vi har vurdert (og prøvd) forskellige greier.

Når vi sniffer på skjermet cat5 er det mye støy ved 10mbit !

Men vi har landet på fiber, og det finnes innstikkskort så vi må prøve det.

Jeg hadde håpet på onboard pga intenr hastigheten. men det spiller vel lite rolle kanskje.

gt~

Lenke til kommentar
Fiber 100mbit kort er ikke sååå dyre, hvis man kjøper fra rett plass. Har sett de til noen hundrelapper.

6251314[/snapback]

Hvor finner jeg de rimelige korta da ?

gt~

6251824[/snapback]

Et alternativ er et par billige mediekonvertere og fiber kun forbi strekket med støy. Da sparer du litt penger på fiberen også.

Egenreklame er vel ikke lov, så jeg får nøye med med å si at jeg kan skaffe... :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Merker dette blir en liten bump.

Fiberkort er ikke dyrt, men fiber som skal gå over lange distanser er dyrt. Hvis du kan klare deg med 1000BASE-SX så husker jeg hvertfall at jeg kjøpte kort for rundt 100-lappen (nye) fra USA for snart et halvt år siden. Disse hadde SC-kontakt, men du får lett kabler med SC i ene enden og LC i andre enden.

Jeg ser f.eks at geeks.com har 1x 1000base-sx kort igjen nå til 20 USD. Klarer lett å finne de både billigere og andre typer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...