Anonym5656 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Når jeg nå etter sommeren starter på ny skole skal jeg selge den gamle gode stasjonære, men hvordan får jeg mest for pengene? Om jeg selger med skjerm, tastatur og mus og hele pakka, eller om jeg selger alt i deler? Dette er PC-en: Mellom stort Chiftech kabinett. AMD Duron 1Ghz 512mb + 256MB Ram (SD ram tror jeg) Nvidia GeForce FX 5200 12x cd-brenner + 52x cd-rom 30GB + 160GB harddisk. Vanelige nettverkskort. Helt vanelig creative lydkort Hovedkortet er Asus tror jeg med 2 innebygde USB 1.1 + to andre som jeg har lagdt til. Noen som har noen tips om hvordan jeg burde selge skrapet? Og hvor mye\lite kan jeg få for den? Endret 2. juni 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
maskot Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Når jeg nå etter sommeren starter på ny skole skal jeg selge den gamle gode stasjonære, men hvordan får jeg mest for pengene? Om jeg selger med skjerm, tastatur og mus og hele pakka, eller om jeg selger alt i deler? Dette er PC-en: Mellom stort Chiftech kabinett. AMD Duron 1Ghz 512mb + 256MB Ram (SD ram tror jeg) Nvidia GeForce FX 5200 12x cd-brenner + 52x cd-rom 30GB + 160GB harddisk. Vanelige nettverkskort. Helt vanelig creative lydkort Hovedkortet er Asus tror jeg med 2 innebygde USB 1.1 + to andre som jeg har lagdt til. Noen som har noen tips om hvordan jeg burde selge skrapet? Og hvor mye\lite kan jeg få for den? 6228838[/snapback] Selg den som billig PC til +/- 500 kroner? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 ville beholdt kabinett, strømforsyning, tastatur,mus, musmatte,høytalere,høretelefoner, hd 30gb for system 160gb for backup. skjerm kjøpt hovedkort.prosessor.ram.skjermkort.brenner. så sd-ram selger du løst, det får du mye igjen for. faktisk kan du få 750kr for det. cd-rom/brenner/hovedkort/prosessor/skjermkort kan du selge i et på qxl.no høystbydende, helst med 256 ram så kan noen finne det greit nok til en internet pc hvor de har gjerne en pentium 2 som de kan bruke strømforsyning og skifte innmaten til en iallefall brukbar internet pc. til et pr. kr alt etter hva du får solgt det får. så kan du oppgradere med det du har fra før og kjøpe noe rimelig brukt oppgraderingskit med lite mellomglegg, evt bare kjøpe nytt, kostbart. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Vil tru at du skal kjøpe bærbar PC sidan det er til studier, så da er det vel ikkje akktuelt å behalde nokon av delane. Det du eventuelt kan behalde er 160gb harddisken og plassere den i eit harddisk kabinett. Til spørsmålet ditt, så trur eg at du kan få meir for den om du selger den i deler, men da kan det hende at du f.eks ikkje får solgt alt, og blir sittande att med nokre ubrukelege delar. Eg ville solgt den heil. nja, trur kanskje 1000kr? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 ville beholdt kabinett, strømforsyning, tastatur,mus, musmatte,høytalere,høretelefoner, hd 30gb for system 160gb for backup. skjerm kjøpt hovedkort.prosessor.ram.skjermkort.brenner. så sd-ram selger du løst, det får du mye igjen for. faktisk kan du få 750kr for det. cd-rom/brenner/hovedkort/prosessor/skjermkort kan du selge i et på qxl.no høystbydende, helst med 256 ram så kan noen finne det greit nok til en internet pc hvor de har gjerne en pentium 2 som de kan bruke strømforsyning og skifte innmaten til en iallefall brukbar internet pc. til et pr. kr alt etter hva du får solgt det får. så kan du oppgradere med det du har fra før og kjøpe noe rimelig brukt oppgraderingskit med lite mellomglegg, evt bare kjøpe nytt, kostbart. 6229033[/snapback] At den skal oppgraderes er uaktuelt. Stemmer det Zimmen sier at jeg går nok for en laptop. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Vil tru at du skal kjøpe bærbar PC sidan det er til studier, så da er det vel ikkje akktuelt å behalde nokon av delane. Det du eventuelt kan behalde er 160gb harddisken og plassere den i eit harddisk kabinett. Til spørsmålet ditt, så trur eg at du kan få meir for den om du selger den i deler, men da kan det hende at du f.eks ikkje får solgt alt, og blir sittande att med nokre ubrukelege delar. Eg ville solgt den heil. nja, trur kanskje 1000kr? 6229118[/snapback] Stemmer. Tror ikke jeg skal beholde 160GB, siden den er nesten full og skal ha ny uansett. Men hvor anbefaler du og selge det i deler? For jeg mest hvis jeg setter en pris på finn.no eller burde jeg satse på qxl mon tro? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 En tusenpeising er vel ikke så galt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå