Gå til innhold

TEST: Mushkin XP4000 og HP3200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av de overnevnte modulene viste tegn til bedring ved høyere spenning, faktisk få moduler som gjør dette pr. i dag(2 GB-sett), spesielt ikke de basert på Samsung UCCC eller Infeneon IC-er.

Er rundt 2.7-2.8V som er "the sweet spot" for de fleste slike sett. Vi tester dem på langt høyere spenninger, men følte at det ikke var noen hensikt å skrive dette. Skal huske a ta med en notis på det neste gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har vanligvis en nøytral holdning til hw.no's tester av varierende kvalitet, men å legge ut en test av to sett med så mye potensiale hvor dere stopper på 2,75 volt...

Flaut.

6228996[/snapback]

Du antar altså at Erik er en "noob" som ikke har testet med høyere VDimm?

Noen ganger kan det være lurt å la være å drive dr**slenging.. :whistle:

Lenke til kommentar
Ingen av de overnevnte modulene viste tegn til bedring ved høyere spenning, faktisk få moduler som gjør dette pr. i dag(2 GB-sett), spesielt ikke de basert på Samsung UCCC eller Infeneon IC-er.

Er rundt 2.7-2.8V som er "the sweet spot" for de fleste slike sett. Vi tester dem på langt høyere spenninger, men følte at det ikke var noen hensikt å skrive dette. Skal huske a ta med en notis på det neste gang.

6229272[/snapback]

Det hører med, men alle kan glemme seg. Beklager hvis jeg var litt krass.

Lenke til kommentar

men jeg vil da mene at det er viktig å påpeke at overklokkingsegenspapene varierer fra brikke til brikke (om det varierer veldig innen ram vet jeg ikke) dette kan jo ha påvirket resultatet her. (jeg nenker nå på at det i konklusjonen ble konkludert med dårlige overklokkings egenskaper.)

eller tar jeg feil her nå?

Lenke til kommentar
hm  264  på ucc brikker virksom det mer eller mindre  der max ut på.

Litt rart at min corsair brikker  stoppe på 275-280 sikker bare jeg hatt litt hell

6229314[/snapback]

Det er visst en del nyere UCCC som klokker noe vakent, har sett maks på rundt 290 om jeg husker rett, og da begyner vi virkelig å snakke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...