sinnadyr Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Var en kompis av meg som nevnte noe om aperture size på ram som kunne settes i BIOS. Dette skulle visstnok gjøre at skjermkortet ville låne minne av ram'en min til texturer den ikke har plass til i sitt eget grafikkminne. Jeg har et ATI Atlantis PRO 128 mb skjermkort og 1 gig ram men straks mer. Lurer på om dette fungerer og hvordan man i så fall går fram for å gjøre dette. Takker for alle vettuge svar ¤sinnadyr Lenke til kommentar
araziel Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) http://www.tweak3d.net/articles/aperture-size/ I quote Performance is nearly identical from 16 to 256 MB, with minor dips at 64 MB AAS and problems with 256 MB on the GeForce3 Ti500 card. With new games coming out all the time that push our PCs to the limit, it might be a good idea to try and run a higher AGP aperture size, to be sure you’ve allocated enough memory for the video card. For this reason, we suggest at least a 128 MB AAS unless system memory is very low, or problems are experienced. Til syvende og sist må du bare peise på med AAS så lenge du har nok system-minne, men ikke forvent noe stort boost i spill. Stort sett holder RAM på skjermkortet, og selv med enorme textures har jeg aldri sett noe utslag av det selv. Har testa med 64 MB og 256 MB på en del spill. Og hvordan du gjør det kommer an på BIOSen din. Det er stort sett lett å finne, bare let litt rundt. Endret 2. juni 2006 av araziel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå