Fry^ Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg tenkte på å koble pc til tv ? Hvordan blir kvaliteten ? har g4ti4200. Må man bruke s-video kabel på tilkoblingen ? Vil spill hakke ? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 11:22, skrev Fry^:Jeg tenkte på å koble pc til tv ?Hvordan blir kvaliteten ? har g4ti4200.Må man bruke s-video kabel på tilkoblingen ?Vil spill hakke ? Kvaliteten er helt ok. Men f.eks liten skrift har en lei tendens til å bli uleselig pga et mindre klart bilde på TVen iforhold til på en monitor. Kvaliteten kan variere fra kort til kort da det finnes flere ulike tv-ut brikker. Men de fleste som er ibruk idag gir fra ok til bra bildekvalitet. De fleste skjermkort har utgang både for s-vhs og kompsitt (phonoplugg). Men noen har kun s-vhs. Jeg vil absolutt anbefale at du bruker s-vhs istedenfor kompositt da det vanligvis resulterer i et bedre bilde. Ytelsen vil være helt topp den. For du klarer ikke å kjøre høyere oppløsning enn 800x600 (1024x768) på tv-ut (avhengig av hvilken type tv-ut brikke som sitter på grafikkortet ditt). Og et GF4Ti4200 kort har vanligvis ikke alt for store problemer med å henge med i svingene på de oppløsningene. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Kommer litt an på driverne og! Jeg har et gf2mx/400 kort med chrontel 7007 tv brikke og jeg må si, detonator 4x.xx driverne er absolutt ikke vettuge når det gjelder tv-ut! Hele bildet hopper og er rett og slett jevelig! det funka når jeg brukte detonator 2x.xx og 3x.xx driverne Men bildet blir heftig untatt liten skrift som sagt! hvis du er vant til høyere refreshrate enn 50-60hz så kan det bli litt vondt å se på bildet på tv'n (uklart, diffust o.s.v) men til film, dvd,divx,mpg,avi og slekk så funker det phett, blir som regel bedre bilde på divx filmer på tv enn på pc skjermen Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 jeg mener 640 er mye bedre enn 800 oppløsning på tv. Lenke til kommentar
bob_kaare Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 jeg har et geforce 2mx400 64 mb sd(gammel traver :razz:) å den funker utmerka sist jej kobla den på en lavpris 28". medal of honor tok seg bra ut på TV skjermen. Ekstremt bra!!husker ikke hva slags detonator pakke d var, for d er lenge siden, men d samme gjelder i hvertfall for film også. Black Hawk Down ble noe annet på tven eller på en 15" data skjerm.. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hei.. Ser alle filmene (DivX) på TV'en til en ganske all right kvalitet.. I hvertfall bedre enn å se på 17" PC-skjerm.. Helt enig i at liten skrift kan virke litt vanskelig å oppfatte, men ville kjørt på 640 oppløsning.. Filmene hakker ikke, har ikke prøvd spill, men tror det skal gå helt fint... D er jo helst hardware i pc'en som bestemmer om de hakker eller ikke, men det viste du sikkert;) Håper dette hjalp litt, da... Lenke til kommentar
nordlending Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 må man ha spesiell tv eller holder en 32tommers LG tv? hvordan kabel trenger man til tv pluggen på datan? Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Nei, du trenger ikke en spes. TV.. Det jeg bruker er en overgang fra TV-pluggen på Dataen til en RCA-plugg. Deretter har jeg kjøp riktig lengde på kabelen (RCA-kabel) og plugget denne direkte inn i Video-inn på TV'en.. Lyden går i 2 kanaler til forsterkeren... Hvis du har S-Video på TV'en vil jeg anbefalle bruk av denne, men dette er kun for bilde.. Da må du ha en kabel til for lyd.. RCA inneholder video, lyd venstre og lyd høyre... Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 03:18, skrev evil_snowman:jeg mener 640 er mye bedre enn 800 oppløsning på tv. Dette er veldig avhengig av tven. Noen skalerer faktisk veldig bra. Det beste er å tilpasse oppløsningen selv i f.eks TvTool. Lenke til kommentar
Meta4 Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hei, har litt problemer med å koble pc'en via s-video utgangen på pc'en og inn i video'n. Har idag pc'n koblet til scart utgangen på tv'en og det går bra og det blir bra bildekvalitet. Men kobler jeg pc'en til video'n og deretter fra video til tv så blir bildet kun svart/hvit. Er video'n for gammel eller støtter den ikke pal/ntsc? Er det noen som har noen tips i hva man kan gjøre for å få farge på skjermen når man kobler pc'en igjennom video'n ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå