Bowman Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) hei har en gammel pc som jeg har tengt å bruke som printserver++ å lurte på om det fantes en linux verson som man kan styre via nettverket? så jeg ikke trenger skjerm og sånt på pcen? Specs: 450mhz p2(eller 3) 64MB RAM 8GB HDD edit: nesten på samme måte som på rutere ++.. BTW. er helt noob på linux.. (har prøvd en tideligere, suse eller no... klarte ikke engang å skru av lyden..) Endret 2. juni 2006 av Bowman Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Og mer minne ... 6228864[/snapback] kommer til å gjøre det om jeg kommer åver noe... gidder ikke bruke noe særlig med penger på den pcen.. hvet du/dere om hvilken linux versom som er minst kravende? trenger ikke å se bra ut... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Du bør vel installere uten GUI uansett, så utseende blir vel svart med hvit skrift uansett hvis du ikke vil ha skikkelig sirup. Utgangspunktet ville jeg personlig hatt Debian som server, men nå er jeg litt usikker på hvilke kernels som støtter hva slags skrivere. Kanskje ta en server-installasjon av Ubuntu Dapper eller annen distro med nyere kjerne hvis du vil være "safe" med tanke på det? Endret 2. juni 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Slett ikk enødvendig med GUI. Kanskje Clark Connect er noe for deg ? Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) man bruker SSH til å logge inn på Linux (*nix)-maskiner over nettverk og Internet, slik: ssh [email protected] ..der `firma.com' også kan være en IP-addresse.. om du vil logge inn fra en Windowsmaskin finnes PuTTy (google it) edit: jeg bruker en "gammel" laptop med knust skjerm som ruter, server m.m. på dette viset .. det fungerer utmerket Endret 2. juni 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Er jo veldig greit med GUI til å confe printere med da (i tilfelle noen av dere har prøvd å confe CUPS manuellt). Dvs. CUPS har jo et OK webgrensesnitt (port 631, http) Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=585796&hl= skulle tste ubuntu p[ laptopen min... kan noen hjelpe Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 man bruker SSH til å logge inn på Linux (*nix)-maskiner over nettverk og Internet, slik: ssh [email protected] ..der `firma.com' også kan være en IP-addresse.. om du vil logge inn fra en Windowsmaskin finnes PuTTy (google it) edit: jeg bruker en "gammel" laptop med knust skjerm som ruter, server m.m. på dette viset .. det fungerer utmerket 6229593[/snapback] Hvordan får du brukt laptopen som router? Det er vell bare et nettverkskort på laptoper? Mulig du har wLAN som en enhet også. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Man får også vanlig nettverkskort med pcmcia og også usb så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg brukte laptopen min som router en stund. Da hadde jeg det innebygde kabelnettverket, innebygd wifi, pcmcia kabel og usb kabel. Fungerte ypperlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå