Joachim_F Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 I følge Peter Moore vil Microsoft snart avslutte arbeidet med bakoverkompatibilitet på Xbox 360. Les mer Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hmm burde jo være ikke så alt for vanskelig å mekke en slags universalpatch som fikser de fleste xbox-spillene? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hmm burde jo være ikke så alt for vanskelig å mekke en slags universalpatch som fikser de fleste xbox-spillene? 6238475[/snapback] Nei vel? Hvorfor burde ikke det være vanskelig? (ihvertfall om man må ta hensyn til ytelsen). AtW Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Var det ikke noe av dette de lovte med premium edition eller noe sånt? at det ikke skulle være noe problem å spille Xbox spill på X360? Teit er det uansett Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Ser ikke ut som det stopper med det første: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=17463 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 http://www.gamespot.com/news/6152207.html http://www.xboxic.com/news/992 http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65305 Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hmm burde jo være ikke så alt for vanskelig å mekke en slags universalpatch som fikser de fleste xbox-spillene? 6238475[/snapback] Nei vel? Hvorfor burde ikke det være vanskelig? (ihvertfall om man må ta hensyn til ytelsen). AtW 6238809[/snapback] Ikke at jeg skal uttale meg så veldig mye her, men jeg tipper at alle spillene må kjøres med en viss standard for at de skal kunne avspilles i en vanlig x-box. Hvis det kunne være mulig å lage en emulator som kopierer x-boxen sin vanlige gang, så burde det vel ikke være så vanskelig. Det kan hende det er en del andre variabler som må inn i bildet, men jeg tror fortsatt det er mulig å lage en universalpatch Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hmm burde jo være ikke så alt for vanskelig å mekke en slags universalpatch som fikser de fleste xbox-spillene? 6238475[/snapback] Nei vel? Hvorfor burde ikke det være vanskelig? (ihvertfall om man må ta hensyn til ytelsen). AtW 6238809[/snapback] Ikke at jeg skal uttale meg så veldig mye her, men jeg tipper at alle spillene må kjøres med en viss standard for at de skal kunne avspilles i en vanlig x-box. Hvis det kunne være mulig å lage en emulator som kopierer x-boxen sin vanlige gang, så burde det vel ikke være så vanskelig. Det kan hende det er en del andre variabler som må inn i bildet, men jeg tror fortsatt det er mulig å lage en universalpatch 6252230[/snapback] Om jeg har forstått emulering riktig, så går det alltid ann å lage en "universalpatch" ja som mapper instruksjoner direkte om til tilsvarende instruksjoner. Men dette er visstnok meget lite effektivt, dvs at det ikke er mulig å bruke om man vil ha en noenlunde ok ytelse, hjelper ikke som det er emulert om det går på 0.1 fps. AtW Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Om jeg har forstått emulering riktig, så går det alltid ann å lage en "universalpatch" ja som mapper instruksjoner direkte om til tilsvarende instruksjoner. Men dette er visstnok meget lite effektivt, dvs at det ikke er mulig å bruke om man vil ha en noenlunde ok ytelse, hjelper ikke som det er emulert om det går på 0.1 fps. AtW 6252240[/snapback] Er ikke sikker på om det blir det samme, men det har blitt laget emulatorer til PC for f.eks. SNES. Var jo store problemer med ytelsesproblemer som du nevnte før, men senere har det blitt utviklet slik at man utnytter dens simple oppbygging som går igjen i alle spillene. Noe som igjen førte til normale framerates. Jeg tipper du har mye mer erfaring under beltet her, men som Microsoft sier, å konstant oppdatere dashboardet/emulatoren for at det skal funke blir for vanskelig. Alternativet er jo kanskje det at de lar x-box-spillutviklerne en sjanse til å produsere egne patcher til X360'en =) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 http://www.xboxic.com/news/984 It is a well known fact that backwards compatibility has been a huge problem for Microsoft since the 360 and Xbox 1 are based on completely different architectures (x86 vs. PowerPC and nVidia vs. ATi), plus the fact that they never owned ‘the silicon’ for the Xbox 1 makes it practically impossible or unaffordable to implement a hardware solution like competitors Sony and Nintendo can. On the other hand, they did promise as much backwards compatibility as feasible, and that is what Moore seems to be retracting now: Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Aha, kjipt. Da er jo det andre alternativet at vi lar utviklerne av spillene ta seg av patchingen. Da er det jo opp til dem om de vil at spillene deres skal være kompatible eller ikke Endret 6. juni 2006 av Rage_Hunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg