Gå til innhold

Hvilket lydkort med digital ut anbefales ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har surround-forsterker med dolby-digital dekoder så burde du heller kjøpe et nforce (eller vente til nforce2) hovedkort som har innebygget lydkort med Dolby-digital enkoder. Da får like bra lyd som på dvd-filmer via coaxialkable eller optisk. Har lyst på nforce2 selv. Er lei av Audigy Gamer pga veldig lav lyd på sub-utgangen. Du får bare stereolyd via digitalutgangen på alle Soundblasterlydkort. Så vidt jeg vet er det bare Nforce som har enkoder for Dolby-digital.

Lenke til kommentar

RPA: Jeg tror du blander litt her, eller så forstår jeg ikke helt hva du mener. Enkoder lager noe av inputsignal, dekoder lager outputsignal av noe.

Dessuten er en hw-dekoder implementert nærmest effekttrinnet å foretrekke, og disse er mer fleksible.

Dette med kun stereo-ut via digitalutgangen gjelder ikke for mitt Audigy iallefall. Alt med DD/DTS-enkodet innhold avspilles i surround.

Så hvis du tenker på sw-konstruert surroundlyd, er ikke det helt elementært å få til dette i realtime pipet ned et digitalt grensesnitt, svjv.

Edit: Og får å svare på spørsmålet: Hercules Fortissimo II elns (TOSLink inn/ut++) eller Audigy ville jeg gått for.

Den nye 7.1-saken har jeg ikke vært borte i, men kanskje det er verdt en titt:

http://makeashorterlink.com/?T1C032812

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-13 12:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...