Fry^ Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg tenkte jeg skulle koble dataen til mitt annlegg, da må jeg ha et lydkort med digital ut. hva mener folket om hvilket kort som er best ? Lenke til kommentar
Raga Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har selv et Sound Blaster Audigy Gamer, og er veldig fornøyd. Relativt rimelig er det også. Ellers er vel hardware.no et bedre sted å spørre om sånt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Gå for et audigy kort. De er billig og bra. Jeg måtte ha optisk ut så jeg gikk for Audigy Platinum Ex. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 jeg har et Sound Blaster 5.1 Digital kort og det er jeg veldig fornøyd med, god lyd og med sourround dekoder Lenke til kommentar
Erad Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Digital out? holder med et Soundblaster Live! 1024 det er masse digital ut her i huset :razz: Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Dra denne diskusjonen over i lydavdelingen? Lenke til kommentar
RPA Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hvis du har surround-forsterker med dolby-digital dekoder så burde du heller kjøpe et nforce (eller vente til nforce2) hovedkort som har innebygget lydkort med Dolby-digital enkoder. Da får like bra lyd som på dvd-filmer via coaxialkable eller optisk. Har lyst på nforce2 selv. Er lei av Audigy Gamer pga veldig lav lyd på sub-utgangen. Du får bare stereolyd via digitalutgangen på alle Soundblasterlydkort. Så vidt jeg vet er det bare Nforce som har enkoder for Dolby-digital. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 RPA: Jeg tror du blander litt her, eller så forstår jeg ikke helt hva du mener. Enkoder lager noe av inputsignal, dekoder lager outputsignal av noe. Dessuten er en hw-dekoder implementert nærmest effekttrinnet å foretrekke, og disse er mer fleksible. Dette med kun stereo-ut via digitalutgangen gjelder ikke for mitt Audigy iallefall. Alt med DD/DTS-enkodet innhold avspilles i surround. Så hvis du tenker på sw-konstruert surroundlyd, er ikke det helt elementært å få til dette i realtime pipet ned et digitalt grensesnitt, svjv. Edit: Og får å svare på spørsmålet: Hercules Fortissimo II elns (TOSLink inn/ut++) eller Audigy ville jeg gått for. Den nye 7.1-saken har jeg ikke vært borte i, men kanskje det er verdt en titt: http://makeashorterlink.com/?T1C032812 [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-13 12:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå