Gå til innhold

Hvilken Cola smaker best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste Coca-Colaen er den man får på flaske i Mexico. I shit you not, den er merkbart bedre enn den amerikanske/europeiske. Jeg la merke til det og spurte hvorfor, og det viser seg at de bruker ekte sukker framfor en eller annen søtningsmiddel, elns.

Anyway, glem hvorfor; dra til Mexico og kjøp!

Lenke til kommentar

Har bare smakt Cola fra Norge, Sverige og Danmark. Kan ikke huske jeg merket noen forskjell på de. Cola smaker ofte så forskjellig fra flaske til flaske, boks til boks, uansett at jeg er vant til å kjenne smaksvariasjon. Ja, fra samme palle/eske også. Men cola på glassflaske scorer nok høyest hos meg

Cola fra "tappekran" (McDonalds f.eks) er oftest helt forferdelig. Sikkert fordi det er en 14 år gammel deltidsarbeider som setter blandingsforholdet til kullsyren :roll:

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Norsk Cola på glassflaske er det beste jeg har smakt som man får i butikken. Men det beste var når jeg med skolen var på Colafabrikken og fikke cola tappet rett fra rørene. Helt fersk :dribble: .

Det er forresten en skam at noen omtrent ikke smaker forskjell på de forskjellige formene man får cola i.

Lenke til kommentar

Cola fra en iskald boks er helt klart best. Må være metallet som gjør noe med smaken. :D

Ellers så smaker cola fra glass og plastflaske nesten det samme, men er litt stas å drikke fra glassflaske. Cola fra Mc Donalds og lignende er bare trist, smaken er alt for tam.

Lenke til kommentar

faktisk sa finens det mer en en cola - cola er betegnelsen paa boode coca cola, pepsi, sams choise cola, eller om det er en svart brus i litausen som ogsa heter cola

Selv saa synes ejg PEPSi-cola er best

Nar det kommer til Coca-cola, sa er norsk coca cola pa burk best. Hadde blind smakstest paa skolen jeg gikk paa i USA for noen fgaa uker siden - pepsi, coca cola og billige Sams choise.

Coca colaen der smakte dritt, kunne sverget pa det var et billig merke, sams choise var faktisk bedre en den amerikanske Coca cola classic!!

Norsk- Svensk- Overall Amerikansk og deretter- Tysk - i den rekkefolgen. norsk er best ! :thumbup: en pepsi er bedre :tease:

Lenke til kommentar
Syns nok glassflasken smaker best..

Skal jeg drikke Cola fra plastflaske MÅ den ha MINIMUN 6 måneder holdbarhet.

Har alldri vurdert og se på holdbarheter til colan :p

Og hvorfor må den ha minimum 6mnd igjen?

6228496[/snapback]

Ta en test, let gjennom hylla i kjøledisken og finn 2 flasker, den ene med 3-4 måneder holdbarhet og den andre med ca 7 måneder holdbarhet og nyt forskjellen!

Forresten, i norge bruker vi sukekr i brusen, mens her In da USA de bruker high fructose corn sirup - mais sirup asltsa... :ermm:

6230407[/snapback]

I tillegg har den am. colaen ekstrakter fra coca-planten, noe som er forbudt i europa. Derfor smaker Eur. Cola kunstig.

Til de som foretrekker Pepsi: HOLD KJEFT!!! Det finnes bare EN Cola! Pepsi er bare en dårlig etterligning ifølge mine smaksløker!

Lenke til kommentar
Norsk Cola på glassflaske er det beste jeg har smakt som man får i butikken. Men det beste var når jeg med skolen var på Colafabrikken og fikke cola tappet rett fra rørene. Helt fersk  :dribble: .

6230367[/snapback]

Enig i at den smaker best når den er i glassflaske, men jeg syns ikke den smakte så godt på Colafabrikken, hm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Syns nok glassflasken smaker best..

Skal jeg drikke Cola fra plastflaske MÅ den ha MINIMUN 6 måneder holdbarhet.

Har alldri vurdert og se på holdbarheter til colan :p

Og hvorfor må den ha minimum 6mnd igjen?

6228496[/snapback]

Ta en test, let gjennom hylla i kjøledisken og finn 2 flasker, den ene med 3-4 måneder holdbarhet og den andre med ca 7 måneder holdbarhet og nyt forskjellen!

Forresten, i norge bruker vi sukekr i brusen, mens her In da USA de bruker high fructose corn sirup - mais sirup asltsa... :ermm:

6230407[/snapback]

I tillegg har den am. colaen ekstrakter fra coca-planten, noe som er forbudt i europa. Derfor smaker Eur. Cola kunstig.

Til de som foretrekker Pepsi: HOLD KJEFT! Det finnes bare EN Cola! Pepsi er bare en dårlig etterligning ifølge mine smaksløker!

6232033[/snapback]

hehe! Pepsi kan ikke være en etterligning da Pepsi cola ble oppfunnet før Coca cola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...