Goliath Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg prøver å få satt opp Serv-U FTP-program uten hell.. HW: - Lokal maskin med statisk IP-adresse 192.168.1.100 - Trådløs ruter: Linksys WRT54G (v3) - Ruter/Modem: Thompson SpeedTouch 5x6 (NGT) Port 21 er åpen i både SpeedTouch'en og Linksysen. I Serv-U, har jeg satt datamaskinens IP-adresse på lokalnettet i Domain IP Adress-feltet. Må jeg sette opp virtual server på Linksys/SpeedTouch for å redirecte port21-hendvendelser til den lokale IP-adressen som serveren kjører? Hvordan gjør jeg det isåfall? Takk for hjelp =) Skjermbilder av Linksys, SpeedTouch og Serv-U Endret 2. juni 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 For det første må den portforward på port 21 i Speedtouchen din viderføres til den interne IP som Linksys routeren din får 10.0.0.x ? Eller ihvertfall så må Trigger Protocol og Port i det minste fylles inn . Serv-U screenshot viser ihvertfall korrekt informasjon under Domain . Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg har åpnet port 21 på SpeedTouchen oppmot Linksys (fig1) men er usikker på hva jeg skal skrive på Trigger Port på SpeedTocuhen (fig2) evnt. på Linksysen (fig3) Kanskje nyttig info: SpeedTouch IP: 10.0.0.1 Linksys IP: 10.0.0.2 Server IP: 192.168.1.100 Fig1 Fig2 Fig3 Endret 2. juni 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Trigger protocol = TCP og Hvilken port er det vi prøver porte ? I så fall er det denne som er Trigger Port . Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Trigger protocol = TCP og Hvilken port er det vi prøver porte ? I så fall er det denne som er Trigger Port . 6230956[/snapback] Jeg aner ikke hvilken port som skal portes (er vel ikke ftp-porten 21?) Kan jammen meg mye data men når det kommer til dette, føler jeg meg hjelpesløs Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det du gjør er og setter opp Linksys'en din som DMZ i speedtouchen også styrer du alt med deleing av porter fra linksysen. for og gjøre dette gjør du følgende.. tryk på home nettwork, devices også Assign a game or application to a local network device, og der velger du linksys routeren.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Det du gjør er og setter opp Linksys'en din som DMZ i speedtouchen også styrer du alt med deleing av porter fra linksysen. for og gjøre dette gjør du følgende..tryk på home nettwork, devices også Assign a game or application to a local network device, og der velger du linksys routeren.. 6232406[/snapback] Hvor i all verdnen velger jeg Linksysen som DMZ i SpeedTouchen? Er dette en egen meny/valg/hake? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 som jeg skrev over... for og gjøre dette gjør du følgende.. tryk på home nettwork, devices også Assign a game or application to a local network device, og der velger du linksys routeren.. her står det. Min speedtouch er engelsk så jeg vet ikke helt hva det heter på norsk Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Her er mitt skjermbilde av ditt ovenfor: ..og klikker jeg på Linksys, får jeg dette skjermbildet: Pass-Through (default server) har åpnet alle porter fra 1 - 65535 på både UDP/TCP men ingen port triggering ..Serv-U fungerer fortsatt ikke Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Det du gjør er og velger, Tilordne forbindelsen offentlige ipadresse til enhet også velger du linksys'en bare drit i og lag åpne port med "game or application" men tryk på den som jeg skrev etter du har trykke på linksys'en Tilordne forbindelsen offentlige ipadresse til enhet som på bilde nummer 2 så får du sendt alle porter rett i linksys'en så kan du åpne og stenge som du vil med den. Men blir borte 15 min eller no gå tur med hunden Endret 2. juni 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Haha, dritt! "Feil på siden" når jeg trykker Ta i bruk på siden hvor jeg gir Linksysen offentlig IP adresse, mao det funker ikke. Har testet i FF og IE Nei, nå legger jeg meg, skal tidlig opp på jobb imorgen. Handl3vogn, takk for tipsene sålangt! Virker som du kan dette Endret 2. juni 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ble litt lenger borte en planlagt måtte hente noe fylliker merkelig at du får feil på siden. Men vi kan jo prøver litt mer i mora skal legge meg jeg også. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Altså trigger port er fortsatt port 21 for de som enda ikke har skjønt det . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå