Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge er kyssesyken smittsomt?

Clerion

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor lenge er egentlig kyssesyken smittsomt? Noen steder står det bare når lymfekjertlene i halsen er hovne andre steder hele tiden+++. Får liksom ikke noe klarhet i det når alle steder det står noe om det oppgir forskjellig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer fra person til person ganske enkelt. Umulig å si hvor lenge den sitter i. Jeg hadde kyssesjuka i fjor, og hadde den i 3-4 mnd. Og den er vel smittsom så lenge du har den.

Problemet er at alle leger sier forskjellige ting. Legen min sa at jeg bare var smittefarlig de 3-4 første ukene. Det viste seg å være feil.

Lenke til kommentar

Okei, nei for saken er den at dama har hatt kyssesyken siden jul. Men de fant det ikke ut før ca 2 mnd sea så ho var skikkelig dårlig. Har ikke kyssa ho før så nå, etter at vi har vært sammen i 2 uker klarte jeg ikke å holde meg lenger ^^ Bare lurte på om sjangsen var stor for at jeg hadde skiten. Ho får svar på prøver på fredag så da får man høre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...