jogrba Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei, Jeg skal prøve å lage en nettbutikk hvor man kan legge til varer i en handlekurv etter hvert som man handler på siden. Denne handlekurven blir jo midlertidig, siden varer kan slettes/legges til og kunden kan jo bestemme seg for å ikke handle varene likevel... Hvordan er det da best å midlertidig lagre tingene i handlekurven? Er det vanlig å opprette midlertidige tabeller i en database, eller finnes det noen måte i JSP å lagre midlertidige verdier (som først settes inn i database når varene betales for) for hver bruker? Lenke til kommentar
HV Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei, Jeg skal prøve å lage en nettbutikk hvor man kan legge til varer i en handlekurv etter hvert som man handler på siden. Denne handlekurven blir jo midlertidig, siden varer kan slettes/legges til og kunden kan jo bestemme seg for å ikke handle varene likevel... Hvordan er det da best å midlertidig lagre tingene i handlekurven? Er det vanlig å opprette midlertidige tabeller i en database, eller finnes det noen måte i JSP å lagre midlertidige verdier (som først settes inn i database når varene betales for) for hver bruker? 6228289[/snapback] Nei du oppretter ikke midlertidige tabeller. Du bruker session, respons og request objektene til å lagre objektene dine i. Les igjennom APIet til disse klassene, legg merke til set og getAttribut: HttpServletRequest HttpServletResponse Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Etter hva jeg husker så har du to objekter tilgjengelig på en jsp side: request og session Lagre handleliste: session.setAttribute("handleliste", handlelisteobject); Hente handleliste: HandleListe handleliste = (HandleListe)session.getAttribute("handleliste"); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå