Gå til innhold

Memtest86 - Kun floppy? Resultater! hjelp!

Ruff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn, da har jeg fått kjørt memtest86, og fikk vel litt "ventet" svar.

memtest1

memtest2

Så, hva gjør jeg nå? Går tilbake til komplett med brikkene så får jeg nye?

Den stoppet også av seg selv som du kan se på bilde nr 2.

Endret av Ruff
Lenke til kommentar
Sånn, da har jeg fått kjørt memtest86, og fikk vel litt "ventet" svar.

memtest1

memtest2

Så, hva gjør jeg nå? Går tilbake til komplett med brikkene så får jeg nye?

Den stoppet også av seg selv som du kan se på bilde nr 2.

6247960[/snapback]

Ja, send de tilbake til Komplett. I RMA-beskrivelsen skriver du at du fikk XXX errors når du kjørte memtest86.

Lenke til kommentar

Forsikre deg om at det faktisk er minnebrikken(e) det er noe galt med før du sender inn. Har vært borti mange maskiner hvor feilen lå på hovedkortet. Har også vært borti noen maskiner hvor minnebrikkene ikke satt 100% nedi soklene, eller hvor det har vært litt dårlig kontakt. Tok de ut og trykka de godt ned igjen mens jeg rigga litt på de så funka de topp.

Test med én og én brikke, test i forskjellige slots og evt. test med noen helt andre brikker. Er utrolig kjedelig å sende de inn for så å få de samme brikkene i retur med et testgebyr for "ingen feil funnet".

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ehm,, jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal lage boot-cd med dette programmet...

Har lasta det ned og pakket ut fila med winrar. Står et sted at jeg må brenne ut image fil, men hvilken fil ser jeg etter?

(Jeg bruker forresten nero 6.0 til å brenne ut cd..)

Om dere kan si hvilken fil jeg skal bruke og hvordan jeg fikser denne boot cd'n for memtest86.

TAKK! :thumbup:

Her er noen bilder av det som er pakket ut... :

post-125863-1175166663_thumb.jpg

post-125863-1175166679_thumb.jpg

Endret av Axys
Lenke til kommentar

Åpne memtest86-3.2.iso.zip (- hos deg er ".zip" skjult -)

Inni der skal det ligge en .iso-fil.

edit: Det fulle navnet er "memtest86-3.2.iso", men det er ikke sikkert du ser ".iso"-delen av filnavnet slik PC'en din er satt opp ...

(Jeg lurer på om det ikke er "memtest86-3.2.iso" som ligger til venstre for "memtest86-3.2.iso.zip" i det ene bildet ovenfor, men med WinRAR-ikon på er det umulig å si sikkert.)

Det har ingen hensikt å åpne "memtest86-3.2.iso" - du må brenne hele iso-filen til CD for å få noe nytte av den. (Og så må du boote fra CD'en.)

Bruk Nero's "Burn image to CD"-funksjon, velg denne iso-filen.

Forresten er v3.3 den anbefalte nå. (Klikk her.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Bruk Nero's "Burn image to CD"-funksjon, velg denne iso-filen.

Ifølge pc har jeg visst brent image av ISO fila... Som du ser av bildet nederst kommer det opp en image fil, men jeg ser ikke fila da jeg prøver å åpne CD. Alt er blankt. Jeg antar dette er slike det skal være med image? Som det sies skal jeg bare brenne over <memtest> fila, men da kommer det bare opp bilde av image.. skjønner ikke at det skal være så vanskelig haha. alt jeg vil er å lage denne boot cd'n med prog på, :ohmy:

post-125863-1175179119_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Image.nrg høres ut som noe som Nero prøver å lage/lagre ...

Kan ikke skjønne at det skulle være nødvendig her, ettersom du allerede har en .iso-fil.

(.nrg er Nero's eget image-filformat, men Nero takler også .iso-filer.)

Det er helt normalt at du ikke ser noe på den brente CD'en. Den inneholder ikke noe filsystem som Windows forstår.

Se om det går an å boote fra CD'en. Da skal MemTest86 starte automagisk.

(Du må kanskje tukle med BIOS-oppsettet for å få det til.)

edit: Litt info om ISO -> CD her.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Ok. Image må jeg ha brent til cd, for jeg fulgte det du sa med Nero. Hver gang jeg prøver å "brenne" fila jeg må ha over til cd, kommer det forespørsel om å lagre fil. Restarter og håper ting vil skje :whistle:

Takk for at du svarte igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, nå fant jeg tilslutt ut hvordan å kjøre Ultimate Boot CD for Windows..

Her fant jeg 27 feil på ram-brikkene, så antar det ikke lover særlig bra? Kjørte igjennom 4 faser og stoppet etter 1 t, 40 min.

Kjørte memtest86 prog for opplysning, og antar dette ikke kan ta feil?

:ermm:

Lenke til kommentar
Forsikre deg om at det faktisk er minnebrikken(e) det er noe galt med før du sender inn. Har vært borti mange maskiner hvor feilen lå på hovedkortet. Har også vært borti noen maskiner hvor minnebrikkene ikke satt 100% nedi soklene, eller hvor det har vært litt dårlig kontakt. Tok de ut og trykka de godt ned igjen mens jeg rigga litt på de så funka de topp.

Test med én og én brikke, test i forskjellige slots og evt. test med noen helt andre brikker. Er utrolig kjedelig å sende de inn for så å få de samme brikkene i retur med et testgebyr for "ingen feil funnet".

6262207[/snapback]

Gjør som sedsberg foreslår og sjekk samtidig at du har rette timings på minne og rett spenning!

Du kan også poste HW.

memtest er ikke bestandig en fasit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...