RBW Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 VIA er klar med nytt mini-ITX-hovedkort med støtte for doble skjermer og DDR2-minne. Les mer Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hvordan blir det med to skjermer på denne her? Vil alt gå utrolig sakte pga det svake prosessorkraften, slik at det blir utelukket å spille av video til tv fra en slik? Lenke til kommentar
rornes Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hvordan blir det med to skjermer på denne her? Vil alt gå utrolig sakte pga det svake prosessorkraften, slik at det blir utelukket å spille av video til tv fra en slik? 6228327[/snapback] Nei. Video til TV er ingen problem. 3D/vektor ytelse vil derimot bli værre med. Lenke til kommentar
master air Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Passer den fint til en HTPC? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 kommer litt an på. tror ikke jeg ville brukt den til både å ta opp og spille av samtidig... men det vil jeg egentlig ikke bruke noen en-prosessor løsning til... Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 sikkert et dumt spm, men fins det noen slike mini-itx kort med hardware mpeg4 encoder/decoder? og vil mpeg2 dekoderen som er på dette kortet klare å dekode mpeg2 samt blåse opp til høyere oppløsninger enn standard tv? (Type HD-TV?) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 hmm, mpeg2 i hardware, det ble noe annet. stryk den kommentaren min over, saken skulle nok funke som HTPC... når det gjelder HDTV-oppløsninger så kommer det helt an på hvor stor oppløsning mpeg-2 fila ble laget med. husk at blue-ray skal fortsatt benytte mpeg-2 filer, men med høyere oppløsning en dagens dvd. å blåse en mpeg-2 fil som er "dvd-komprimert" vil nok ikke gi noe særlig til resultat på en HDTV... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 HK-størrelsen er fin, men er litt usikker på CPUen, en core på 1.2 ghz bruker 9 watt(?), ville tro den er bedre enn disse CPUene. AtW Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Husk at det er bare cpu, er ikke sikker men tror de 16 wattene var hele kortet. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Dette er alternativene man har på prosessorfronten. Model Name (Processor) • VIA EPIA CN13000 (1.3GHz VIA C7 nanoBGA2 Processor) • VIA EPIA CN10000E (1.0GHz VIA C7 nanoBGA2 Processor) Jeg tror jeg venter til C7-m kommer http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=5&ArticleID=462 Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg er også spent på hvilken ytelse dette hovedkortet paret en med C7 prosessoren gir. Sett i forhold til Core duo og Intel-hovedkort når det gjelder Media PC oppsett. Vi får håpe hardware.no kommer med en test snart. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bra at de ikke benytter svindyrt SD-Ram som mange av disse korta har gjort tidligere. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Bare som et lite tillegg til at kortet har mpeg2 dekoder i Hw: det finnes ingen programmer i windows som utnytter dette til dags dato, skal du benytte deg av dette må du kjøre linux. og som noen nevnte over, 16 Watts forbruket gjelder hele kortet, ikke bare cpu. Så det er ganske imponerende. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Bare som et lite tillegg til at kortet har mpeg2 dekoder i Hw: det finnes ingen programmer i windows som utnytter dette til dags dato, skal du benytte deg av dette må du kjøre linux. og som noen nevnte over, 16 Watts forbruket gjelder hele kortet, ikke bare cpu. Så det er ganske imponerende. 6233570[/snapback] Det gjør vel ikke så mye, da sparer jeg bare lisenspenger... Hvis dette kortet ikke blir altfor dyrt vet jeg hva jeg skal ha! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 og som noen nevnte over, 16 Watts forbruket gjelder hele kortet, ikke bare cpu. Så det er ganske imponerende. 6233570[/snapback] Hvor mye mer enn 7 watt bruker et bærbar-hovrdkort da? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå