rogy Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Har kjøpt meg ny bil stereo med cd/mp3/usb osv. Men når jeg kobler til denne, er den helt død. Ingen respons, ingen lyd. Den gamle stereoen fungerer normalt. Så det jo ikke være at det ikke er strøm?. Eneste jeg stusset på er at det var en gul ledning med navnet memory 12+ som var løs- Men vet ikke hvor denne skal kobles. Kan dette være feilen? Har sjekket sikkringene også, og alt fungerer.. synes dette er veldig merklig siden min gamle fungerer Lenke til kommentar
djupevik Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Den gule er vel for at innstillinger og slik ikke skal forsvinne fra spilleren når du skrur av tenninga eller spilleren... Så den burde jo funke uansett... Men hvor kommer den gule fra? Spilleren eller fra kablene i bilen? Lenke til kommentar
rogy Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Den gule er vel for at innstillinger og slik ikke skal forsvinne fra spilleren når du skrur av tenninga eller spilleren... Så den burde jo funke uansett... Men hvor kommer den gule fra? Spilleren eller fra kablene i bilen? 6228191[/snapback] hmm, okay.. Den kommer i fra spilleren. Skjønner ikke hvorfor den ikke vil funke? Lenke til kommentar
djupevik Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Se om du finner en tilsvarende gul kabel fra bilen.. og plugg den i. Vist ikke så skal du kunne koble den til på den røde 12V kabelen. Lenke til kommentar
rogy Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 okay. Finner ingen gul ledning i bilen nei. Men 3 andre som ser sånn ut: hvit med blå stripe grå med blå stripe og en som er helt hvit Så jeg kan koble memory(den gule) i samme spor som den røde strøm kabelen? Lenke til kommentar
djupevik Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har ikke koblet så mye at jeg kan huske hva de andre fargene du nevner er fornoe. Men jeg husker akkurat det der med de to strøm kablene. Du har en gul og en Rød. De kobles litt forskjellig alt ettersom om spilleren skal starte opp når du vrir om på nøkkelen, eller om du slår spilleren av og på manuelt. Et spørsmål: Har du bare dratt ut den gamle spilleren uten å koble noe på nytt inni der? Altså det er samme plugg på den nye spilleren som på den gamle? Prøv dette; se om du har en rød kabel i nærheten av den gule. På den røde skal det stikke ut en ekstra plugg, slik at du kan koble både den røde og den gule kabelen på den. Hehe, håper du skjønner noe av det jeg skriver, er ikke best i verden å forklare slike ting her inne Lenke til kommentar
rogy Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Hehe, setter bare pris på all hjelp jeg har fått av deg uansett. Men jeg har ikke koblet om noe nei. Prøvde igjen nå, uten noe strøm å hente på spilleren.. merkelig!! Kobla til den gamle igjen, å den får strøm ..Kan det være at spilleren er defekt da kanskje.. Her er spilleren jeg ikke får strøm på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314876 Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Gul og rød må ha strøm for at enkelte spillere skal fungere. Hvis jeg ikke husker feil så er enkelte spillere slik at gul skal ha strøm hele tiden (hovedstrømmen) og den røde er styrestrøm som gjør at spilleren slår seg på når du vrir på tenninga. Lenke til kommentar
rogy Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Gul og rød må ha strøm for at enkelte spillere skal fungere. Hvis jeg ikke husker feil så er enkelte spillere slik at gul skal ha strøm hele tiden (hovedstrømmen) og den røde er styrestrøm som gjør at spilleren slår seg på når du vrir på tenninga. 6229308[/snapback] Det var helt riktig!! Det funker som f.... Dere er helt geniale! hehe Lenke til kommentar
trra Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Flyttes fra Bilteknisk til Stereo\multimedia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå