Gå til innhold

geforce g80 noe nytt?

paali

Anbefalte innlegg

Hei !

Har lyst på nytt skjermkort!

Må ha nytt snart, irriterer meg over tomb raider legend som krever så mye!

Men ihvertfall noen som har lest / hørt noe mer om Geforce G80?

Når det kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er såpass kort siden 7900 kortene kom, og de ytet veldig bra, så NVidia har neppe noe hastverk med å rushe ut noe nytt... uansett om G80 er klar eller ikke.

Men skulle gjerne hatt noe som kunne kjøre Oblivion bedre, selv om jeg ikke har lyst til å se dette 7900GT synke i verdi heller....

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

ok.. Får vel vente. Bare gidder ikke og kjøpe geforce 7900 gtx.

BLir litt for likt geforce 7800 gtx ...

Ellers har bare lyst på nytt skjermkort pga. Ser at det sliter noe på nye spill med alt på fullt.

Lenke til kommentar

Det sies at G80 skal komme i løpet av 2. halvår i år. Link. Jeg vil tippe at de ikke har noe hastverk med få de ut ennå og vil selge litt flere 7xxx-GPU'er før de lanserer G80. Den nye GPU'en skal være en toppmodell og dermed priset deretter. Som med 7xxx-serien tipper jeg Nvidia vil selge G80 kun som toppmodell i lang tid før det kommer litt lavere modeller.

Hvis navnet blir f.eks geforce 8800 GT/GTX så tipper jeg det vil ta rundt et halvt år fra lansering til vi ser geforce 8600 GT/GS.

Lenke til kommentar
Det sies at G80 skal komme i løpet av 2. halvår i år. Link. Jeg vil tippe at de ikke har noe hastverk med  få de ut ennå og vil selge litt flere 7xxx-GPU'er før de lanserer G80. Den nye GPU'en skal være en toppmodell og dermed priset deretter. Som med 7xxx-serien tipper jeg Nvidia vil selge G80 kun som toppmodell i lang tid før det kommer litt lavere modeller.

Hvis navnet blir f.eks geforce 8800 GT/GTX så tipper jeg det vil ta rundt et halvt år fra lansering til vi ser geforce 8600 GT/GS.

6228250[/snapback]

ok ! takk, så rundt juli tider!

Trenger snart , sårt nytt skjermkort :)

Lenke til kommentar
Mye trur du prisen kommer til å ligge på?

6228466[/snapback]

Blir vel rundt 5k+ hvis du absolutt skal kjøpe på lanseringsdatoen, da butikkene har få kort inne. Når de så er tom og neste last kommer, så er de vel rundt 4500kr tenker jeg.

Lenke til kommentar

hva ikke kødd? De skulle jo egentlig først lanseres i juni?

Kan ikke vente til desember!

Nei!! :cry:

Hm... da kommer vel ati- med noe bedre kort før den tid vil jeg tro!

Det kan jo ikke Geforce finne seg i!

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis så lenge som til desember, men heller noe midt i mellom. September/oktober høres mer logisk ut, tatt i betraktning at 7900-serien ble lansert nylig. De kan jo ikke lansere nye brikker nesten rett etter hverandre, ikke bra for business. ;)

Lenke til kommentar

Alt tyder på at vi fortsatt må forholde oss til 7900GTX/X1900XTX så langt. Neste "krig" mellom de to selskapene skjer nok i midten av tredje kvartal tenker jeg. Ingeniørene hos begge produsenter vil vel ha litt sommerferie, de også :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...