Gå til innhold

Creative er desperate

Anbefalte innlegg

Det at Apple selger i bøtter og spann av ipod er fordi de fleste forbrukere er sauer som går etter spannet som alle andre går etter. Vet om mange som bare kjøper Ipod fordi alle andre har det og media som bare fokuserer på Ipod/Podcast. Media har som oftest ikke peiling og følger den store flokken de også. Men dette ligger vel i menneskenaturen er jeg redd for.

6228056[/snapback]

Det er nok Creative sin egen feil.. Hadde de laget utseendet finere, så hadde sikkert flere kjøpt en. Kan sammenlignes med en Volvo og Nissan Skyline.. (hvis det sier deg noe som helst)

En ting til som jeg vil nevne.. Kan ikke akkurat si at Creative har så mye tilbehør til spillerne sine.. Men skal vi ta en titt på iPod's tilbehør?.. Jaha ja.. nei.. for det vil ta oss en uke..

6228157[/snapback]

Riktig det, de har noe tilbehør... vi har fått inn en del på jobben og jeg var ikke den eneste som ble sjokkert over hva dette kostet! Hvis du vil feste den på armen mens du trener f.eks. koster dette bare litt over 250 kr. eller noe sånt...

999 ting som man ikke trenger og 5 ting som er brukenes er tilbehøret til iPod... men som sagt, ikke noe negativt i det. Noen kjøper det sikkert uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steffen_moss, ja det stemmer nok, men det er fordi iPod brukerne er flere. Mange av tilleggsproduktene er da også produsert utenfor Apple.

Kan ikke kritisere Creative for at de ikke får andre til å lage ekstrautstyr. Creative kan du i det minste bytte batteri på :)

Mye av ipod-ekstraene kan puttes i samme bås som iPoden - pent å se på, liten nytteverdi.

Lenke til kommentar
Du er nok ingen sau, men før du kjøper en så prøv en fra Creative også... de har så og si klin like menyer og koster mindre! (og lyden er selvfølgelig bedre!)

6227950[/snapback]

Jada, har lekt med Creative også, men poenget mitt er ikke om jeg personlig har god greie på mp3-spillere. Jeg vil fram til definisjonen av en sau i dette tilfellet. Det er litt for enkelt å generalisere alle iPod-kjøpere som sauer. Det er faktisk flere av oss som har prøvd en iPod og likte den veldig godt. Det er faktisk også flere av oss som prøver mange forskjellige mp3-spillere og fremdeles velger en iPod etter å ha sett hva andre kan by på.

Hvis en forbruker skal ha seg en mp3-spiller og kjøper iPod utelukkende på hype, er jeg enig i at man er en sau som løper etter bjellesauen. Men hvor mange prosent av Apples kunder er det som faktisk gjør det?

Og hvorfor er nettopp Apple så spesielle? Det er da mange andre produkter som velges mye pga. hype og mote (brusmerker, klesmerker, musikkgrupper og mobiltelefoner). Man kan da godt kalle unge som kjøper Cola og siste albumet fra Britney sauer også. Det er da ikke noe unikt for Apple.

Lenke til kommentar

Jaja sau eller katt. Det jeg er sikker på er at Apple og andre produsenter kommer til å merke at mobiltelefonprodusentene legger mye tid og penger på mp3 funskjonen på mobilene sine. Jeg for min del har en walkman telefon slik at jeg slipper å drasse med både telefon og mp3 spiller i lomma. MP3 og mobil er en fantastisk sammenblanding når det fungerer.

Og nesten alle har mobilen med seg overalt.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Jaja sau eller katt. Det jeg er sikker på er at Apple og andre produsenter kommer til å merke at mobiltelefonprodusentene legger mye tid og penger på mp3 funskjonen på mobilene sine. Jeg for min del har en walkman telefon slik at jeg slipper å drasse med både telefon og mp3 spiller i lomma.  MP3 og mobil er en fantastisk sammenblanding når det fungerer.

Og nesten alle har mobilen med seg overalt.

6228246[/snapback]

WORD! Dette er helt sant. Apple kommer til å gå på en kjempe smell innen få år pga. mobil telefoner!

Ikke så rart kanskje, når en N70`en min med lyd adapter gir bedre lyd enn de iPod`ene jeg har prøvd til nå.

Når mobilene får 8gb flash minne osv. så kan Apple bare legge opp hele mp3 spiller produksjonen sin.

Men pr. idag er jo Creative teknisk overlegen Apple, når det kommer til lydkvalitet, og funksjoner.

Creative Zen Vision (ikke M) er helt GENIAL!

Fy feite for en sinnsyk skjerm! 640x480!

Men det er som sant som det blir sagt her, folk er sauer, teite sauer.

Lenke til kommentar
Det at Apple selger i bøtter og spann av ipod er fordi de fleste forbrukere er sauer som går etter spannet som alle andre går etter. Vet om mange som bare kjøper Ipod fordi alle andre har det og media som bare fokuserer på Ipod/Podcast. Media har som oftest ikke peiling og følger den store flokken de også. Men dette ligger vel i menneskenaturen er jeg redd for.

6228056[/snapback]

Det er nok Creative sin egen feil.. Hadde de laget utseendet finere, så hadde sikkert flere kjøpt en. Kan sammenlignes med en Volvo og Nissan Skyline.. (hvis det sier deg noe som helst)

En ting til som jeg vil nevne.. Kan ikke akkurat si at Creative har så mye tilbehør til spillerne sine.. Men skal vi ta en titt på iPod's tilbehør?.. Jaha ja.. nei.. for det vil ta oss en uke..

6228157[/snapback]

Prøver du å si at Nissan Skyline har dårlig design?!

Lenke til kommentar

6228056[/snapback]

6228157[/snapback]

Prøver du å si at Nissan Skyline har dårlig design?!

6228443[/snapback]

Jeg skjønte heller ikke helt den analogien, hverken skyline eller volvo er jo oppsiktsvekkende veldesignede biler.

AtW

Lenke til kommentar
WORD! Dette er helt sant. Apple kommer til å gå på en kjempe smell innen få år pga. mobil telefoner!

6228330[/snapback]

Ikke enig. Husk at utviklingen går like raskt på mp3-spillerne som på mobiltelefoner. Når mobiltelefonene har utviklet seg til å danke ut dagens mp3-spillere, har mp3-spillerne blitt bedre på sine områder. Tenkte som dere før, jeg også, men det har noe for seg å ha en enhet som er 100% lagd for ett formål, slik som en mp3-spiller. Knappene og grensesnittet er skreddersydd for formålet (hvis den er bra lagd, vel og merke), og det er mye hyggeligere å dra en slik sak opp av lomma for å bytte album enn å måtte bla seg gjennom masse menypunkter for så å kommer til et halvgjennomført musikkgrensesnitt.

6228330[/snapback]

Bare et enkelt spørsmål, hva er galt med M? Har lyst på den selv nemlig...

6228330[/snapback]

Så du gidder ikke delta i diskusjonen, altså? Bare stå på sidelinjen som en besserwisser og kaste dritt?

Lenke til kommentar

Ipod er ikke så forferdelig, greit min begynner og slite med batteriet, meget irriterende. Designet til ipod var mye bedre enn Creative sine, de var stygge(subjektiv mening).ITunes er møkk derimot, men kan jo bruke winamp istedenfor. Ei venninne har en ny 6 gig Sony, der må en jo bruke ett ultra møkkaprogram (for å bruke hennes ord),husker ikke navnet i farten. Håper Creative holder prisene lave, da blir det nok en Creative til meg neste semester :)

Lenke til kommentar

6228330[/snapback]

Ikke enig. Husk at utviklingen går like raskt på mp3-spillerne som på mobiltelefoner. Når mobiltelefonene har utviklet seg til å danke ut dagens mp3-spillere, har mp3-spillerne blitt bedre på sine områder. Tenkte som dere før, jeg også, men det har noe for seg å ha en enhet som er 100% lagd for ett formål, slik som en mp3-spiller. Knappene og grensesnittet er skreddersydd for formålet (hvis den er bra lagd, vel og merke), og det er mye hyggeligere å dra en slik sak opp av lomma for å bytte album enn å måtte bla seg gjennom masse menypunkter for så å kommer til et halvgjennomført musikkgrensesnitt.

- Tja, jeg har ingen problem med grensesnittet på min N70. Bortsett fra kapasiteten er jeg mye mer fornøyd med mobilen som Mp3 spiller. (Hadde jeg hatt en Zen Vision hadde nok saken vært en annen)

Men for de som trenger en MP3 spiller, ikke ett bærbart mediasenter, er mobilen blitt ett verdig alternativ.

På Nokia sine Symbian telefoner, kan man laste ned 3 parts programmer, som for eks. Ultra Mp3, som er nesten likt Winamp i grensesnitt, og har EQ osv.

6228330[/snapback]

Bare et enkelt spørsmål, hva er galt med M? Har lyst på den selv nemlig...

- Jeg ville prøvd Zen Vision før jeg hadde tatt valget hadde jeg vært deg. En råere skjerm skal du leite lenger etter! Jeg har prøvd begge, Zen Vision (uten M) er lysår bedre. Men litt større da. Men helt klart verdt det.

6228330[/snapback]

Så du gidder ikke delta i diskusjonen, altså? Bare stå på sidelinjen som en besserwisser og kaste dritt?

6228489[/snapback]

- Vel, jeg ser bare på di som kjøper iPod, de tenker ikke på lyd kvalitet og det egentlig mp3 spillere handler om, lyd og mp3`er. "Alle" jeg kjenner som har iPod, sier, "Men se på det fine designet da!" Så får de høre på en Creative spiller; "Oy, her var det bra lyd gitt! Men den ser teit ut da"

Lenke til kommentar
i og med at creative sine mp3-spillere ser ut som leketøy fra Brio... iPod er stil, Creative er ikke..

Men men.. jeg vet ikke hva nerder liker...

6228133[/snapback]

som selvutnevnt nerd vil jeg påstå at der stod valget mellom iaudio eller iriver. siden nå iriver går ned så blir det nok iaudio (så lenge den er tilgjengelig).

nåja, jeg har ingen av delene. hva jeg har er en cd-spiller som også leser dataplater med mp3-filer ;)

Lenke til kommentar
Og hvorfor er nettopp Apple så spesielle? Det er da mange andre produkter som velges mye pga. hype og mote (brusmerker, klesmerker, musikkgrupper og mobiltelefoner). Man kan da godt kalle unge som kjøper Cola og siste albumet fra Britney sauer også. Det er da ikke noe unikt for Apple.

6228211[/snapback]

Det som er unikt med Ipod, er det paradoksale i at folk kjøper produktet i den tro at det gjør dem til noe spesielt, mens det egentlig bare er det samme som alle andre kjøper. Det er ingenting pretensiøst i å drikke Cola og høre på Britney, i hvert fall håper jeg inderlig ikke det.

Siden Ipod er produkt nummer en for trendhorene, sier det seg selv at den blir hypet til high heavens. Det er slitsomt å følge med på noe slikt når man vet at det finnes minst like bra produkter der ute. Noe som ytterligere forkrøpler Ipoden i forhold til konkurrentene er at man er nødt til å bruke Itunes, som er det største makkverket siden Realplayer. Synd, fordi hvis Ipoden hadde vært fri for disse tøylene hadde det vært et meget, meget bra produkt.

Det er forståelig at fascist-Jobs vil tvinge folk til å bruke Itunes, siden den gemene hop på den måten blir vant med Mac-grensesnittet og dermed lettere å overbevise når de skal lures over på overprisede datamaskiner i fremtiden.

Lenke til kommentar
hmm, minner meg på at en test viste at pepsi vant på smak, mens coka-cola (eller kansje bare coke?) vant på "tilfredstillelse". sistnevnte slo kun ut når dem var klar over hva dem drakk...

sier noe om mennesker, trenger og varemerker...

6228673[/snapback]

Har også lest noe om dette. Coca Cola har jo som et mål at all verdens folk skal høre om Coca Cola før de begynner på skolen nesten.

Synes det er skremmende at et konsern klarer å spy ut så mye reklame og legge ideer i hodet på folk.

Jeg kjøper så lite cola som mulig. Og hvis du går på Burger king spør de alltid om du skal ha Cola til maten. De spør aldri om du vil ha vann eller juice.

Lenke til kommentar
- Vel, jeg ser bare på di som kjøper iPod, de tenker ikke på lyd kvalitet og det egentlig mp3 spillere handler om, lyd og mp3`er. "Alle" jeg kjenner som har iPod, sier, "Men se på det fine designet da!" Så får de høre på en Creative spiller; "Oy, her var det bra lyd gitt! Men den ser teit ut da"

6228577[/snapback]

Men da er det jo et bevisst valg fra deres side. De velger design og utseende over lydkvalitet. Da er de ikke sauer i denne forstand. At de prioriterer anderledes enn deg behøver ikke å bety at de er dumme.

Det er ingenting pretensiøst i å drikke Cola og høre på Britney, i hvert fall håper jeg inderlig ikke det.

6228604[/snapback]

Akkurat som jeg ikke ville vært "pretensiøs" hvis jeg personlig kjøpte en iPod, hvis det var den jeg likte best. Men det er mange som kjøper bestemte merker fordi de skal være "in" eller at merket blir ansett som bedre, uten at noen nødvendigvis vet hvorfor. Mange bare må ha de nyeste albumene som spilles på radio og ligger på VG-lista, ellers er de liksom ikke kule nok. Personlig mener jeg Cola er et overhypa produkt. Hva er det som gjør det så mye bedre enn annen slags brus? Likevel er Cola sett på som en selvfølge de stedene man kan få kjøpt/severt brus. Tror det er mange som velger merke etter hva andre syns om dem og deres produktvalg. Desverre.

Noe som ytterligere forkrøpler Ipoden i forhold til konkurrentene er at man er nødt til å bruke Itunes, som er det største makkverket siden Realplayer. Synd, fordi hvis Ipoden hadde vært fri for disse tøylene hadde det vært et meget, meget bra produkt.

6228604[/snapback]

Det er jeg enig i. Hvis jeg skaffer meg en iPod, er noe av det første jeg gjør å kjøpe meg Anapod Explorer.

Lenke til kommentar
Noe som ytterligere forkrøpler Ipoden i forhold til konkurrentene er at man er nødt til å bruke Itunes, som er det største makkverket siden Realplayer. Synd, fordi hvis Ipoden hadde vært fri for disse tøylene hadde det vært et meget, meget bra produkt.

6228604[/snapback]

Det er jeg enig i. Hvis jeg skaffer meg en iPod, er noe av det første jeg gjør å kjøpe meg Anapod Explorer.

6228851[/snapback]

Det gjelder jo forsåvidt creative også, har selv notmad explorer, avogtil lurer jeg på om de som skriver slik overføringssoftware er på fylla.

AtW

Lenke til kommentar
Så den kan "crackes"? Det var mitt neste spørsmål. Hvis Ipoden kan gjøres like "fri" som den burde være skal jeg ta den med i vurderingen når jeg kjøper meg spiller...

6228876[/snapback]

Crackes og crackes. Fins mange gratisprogrammer der ute som kan brukes til å overføre musikk både til og fra iPod. Det som er kult med akkurat Anapod Explorer er at den ikke benytter seg av synkronisering, som iTunes og mange av de gratis alternativene gjør. Derimot har du full frihet til å slette ting fra harddisken uten at det forsvinner fra iPod'en.

Det gjelder jo forsåvidt creative også, har selv notmad explorer, avogtil lurer jeg på om de som skriver slik overføringssoftware er på fylla.

6228877[/snapback]

:lol:

Lenke til kommentar

6228577[/snapback]

Men da er det jo et bevisst valg fra deres side. De velger design og utseende over lydkvalitet. Da er de ikke sauer i denne forstand. At de prioriterer anderledes enn deg behøver ikke å bety at de er dumme.

6228851[/snapback]

vel jeg sitter her å lurer på om samme folka hadde funnet på å kjøpe dritt om det kom innpakket i gullpapir...

for å si det slik, markedsøkonomien står og faller (blandt annet) på det at kunden skal gjøre velinformerte valg. jeg vil påstå at det å velge en vare fordi den ser bra ut og er "in" for tiden, ikke akkurat er ett velinformert valg :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...