frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg er ganske fan av store slodder. Har selv en litt halvveis Nissan Maxima som jeg prøver å vekke til live igjen. Tenkte jeg skulle fortelle litt om slodder jeg har funnet på nettet. -- Litt forklaring: "Ei stor slodde" er vel egentlig bare en lokal slang. Men det betyr vel noe svære jerngreier. Passer bra på store biler. http://no.wikipedia.org/wiki/Slodd -- Gjerne post litt om dine egne slodde favoritter! Nissan Maxima 89-94 (J30) Her er gobilen som jeg har lurt meg selv til å kjøpe. Den kom med to motor alternativ, 3liter (VG30E) som tryller ut 170 hester, og en nyere versjon som har 24 ventiler og tryller ut 191 hester (fra 1992-1994). Bilen ble produsert på slutten av 80-tallet, men har veldig nye linjer, og et smekkert interiør. Hver gang jeg ber noen gjette alder på bilen, så bommer de godt. Den kommer med elektrisk justerbare skinnseter og alt av luksus en kunne på i 1989. Deler til bilen er ganske dyrt hos forhandler, men det er forholdsvis lett å få tak i deler fra USA. Det er også mange deler som går igjen på andre modeller som f.eks primera. Prisen på denne slodda ligger på rundt 30 000. Mulig høyere for 92-94 mod. Mye bil for pengene. Ting en skal se opp for: - Sliten girkasse (Automat) - Dårlig varmeapparat (Lukter det reketråler, så er det på tide å bytte), motorstyringen ligger rett under, og blir helt mos om varmeapparatet går. (Det har jeg smertelig opplevd). - Rust i hjulbuer (Resten er tykt metall) Maxima Infoside Rover 800 Serie 91 - 00 Synes Rover merket er ganske morsomt. Alle i Norge misliker det, og forbinder det med dårlig kvalitet og konkurs. Det har seg slik at de store Rover modellene er bygd på Honda, (Honda Accord for 600 serie og Honda Legend for 800 serie). 800 Serien kommer med et par motoralternativer som er greie, 820Si med 136 hester, 820TI med 179 hester (Turbo og Intercooler), 825Si med 175 hester og 827Si med 169. Av anbefalte motorer er 820TI og 825SI som begge er motorer fra Rover, og er generelt mer holdbare enn de til Honda (Underlig nok). Honda motoren er fra tidligere modeller. 800 serien kom også i en kul kupè utgave, og elektriske seter med Memory. Dette er en nesten umulig bil å få tak i Norge, men det finnes plenty i Tyskland, og de er ikke dyre å trille over grensa. Pris ligger på rundt 50 000 - 70 000. (Importert) Det er en komfortabel bil, den har også ganske spenstig oppheng. Se opp for kjip elektronikk. Rover 800 Info Side Mitsubishi Sigma 91 - 96 Ajaj, her får du slodde med kraftig motor. Den kom med en 3 liter med 24 ventiler som presser ut 205 hester. Men ikke tro dette er no sportsbil. Her snakker vi bevegelig sofa i 200. Disse kommer visstnok også med 4 hjuls styring. Det er også masser av duppeditter og annet koselig som sørger for en skikkelig myk og deilig landeveiscruiser. Disse modellene var tidligere kalt Galant, men på 80 tallet delte de opp i Sigma og Galant. Bilene er visstnok tungsolgte, men de ligger alikavel på rundt 50 000 - 80 000. Se opp for kjip orginal stereo og soltak som fusker. Generelt ikke mye galt på disse. Sigma Test Ser for meg et par andre slodder man kan skrive litt om; Lexus LS, Toyota Camry, Renault Safrane osv. Får se om jeg finner no info på disse også. Endret 2. juni 2006 av frakk2000 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Merce har jo mange slodder som du snakker om :!: Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Alle kjenner jo Mersje sloddene Men det er seff mye å skrive om der også, må bare finne de ukjente godbitene. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Kan også nevne andre "gobiter": Volvo 264 TE (Top Executive) 1975-81 Synes denne er morsom, da meg og et par kompiser vurderte å kjøpe en for å dra på langtur. Endret 2. juni 2006 av frakk2000 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Slodder? Det der har eg aldri hørt før, forklar? Har sittet på i ein Sigma, stooor sofa ja. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Slodder? Det der har eg aldri hørt før, forklar? 6227991[/snapback] Slenger meg på den Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) "Ei stor slodde" er vel egentlig bare en lokal slang. Men det betyr vel noe svære jerngreier. Passer bra på store biler. http://no.wikipedia.org/wiki/Slodd Endret 2. juni 2006 av frakk2000 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Den gamle 929`en kan vel også regnes som en slodder i vertfall om det snakk om V6 utgaven. Denne alså Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jash, det er ei flott slodde! V6'eren kom med 195 hester (193 etterhvert.) og 24 ventiler fra 1992 til 1995. Noen av modellene hadde også glasstak oO Ser ut som en sjelden bil i Europa (Norge / Tyskland). (90-talls versjonen). Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Den kommer med elektrisk justerbare skinnseter og alt av luksus en kunne på i 1989. 6227793[/snapback] Elektriske bakseter også? Min bil går kanskje under "slodde" kategorien, selv om den er relativt liten i US-sammenheng. Endret 2. juni 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Desverre ikke no elektriske bakseter Mange eksotiske amerikanere er jo seff slodder, men det er mye gøyere å se europeere og japanere's forsøk på det samme. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Her i distriket er en Slodd noe man henger baki traktoren for å få det slett ute på jordet. Det består som oftest av to jernbjelker som er satt sammen til en H, bare at det er doble kryssbjelker Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Kjører selv en Bmw 732 ia 1983mod Må vel definers som "Slodde" ? ca 1600" kg 3,2 L rekke 6 200hk Gamle 7 serien ble lagd fra 1977- til og med 86 Var å få fra 2,5 L(175 hk) til og med 3,5 L turbo(282hk) Utstyr ? kunne få alt tenkelig som var på den tida. En av de første biler som hadde 4trinns automat. Bensinforbruk ? Det er ikke noe tema Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 7-Serien er også en flott storslodde Hørte den tilogmed kom med sort/hvitt TV back in the days. Da snakker vi ICE! Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Nå som jeg vet hva en slodd er så kan jeg like godt poste et godt eksemplar Ford Victoria Crown Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ei "slodde" er vel antageligvis et dialektuttrykk for "slede", altså noe stort, tungt og solid. Gjerne med seks sylindre eller flere, tenker jeg Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Ei "slodde" er vel antageligvis et dialektuttrykk for "slede", altså noe stort, tungt og solid. Gjerne med seks sylindre eller flere, tenker jeg 6234036[/snapback] Oo, ja, det er det samme ja ;D Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg for min del har stor forkjærlighet for Fiat 130 Berlina. 3,2-liters sekser på 170 hester og automat. Komfortabel glider med ganske skarpe kjøreegenskaper. Og den ser bra ut Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Mercedes har alltid et hatt bra utvalg med "slodder" Kom over dette bilde med 1969 utvalget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå