sentence Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Her er en litt merkelig problemstilling: Min PC fungerer utmerket, bortsett fra når jeg spiller Battlefield 2. Jeg kan spille i 3 timer, jeg kan spille i 30 min, også kan dette skje helt tilfeldig: 1. Maskinen fryser (skjermbildet fryser) 2. Sekunder etter blir skjermen helt svart 3. Det kommer merkelige lyder fra høyttalerne 4. Harddisken slå seg av, maskinene boter seg selv og harddisken slår seg på igjen. Den starter opp som normalt etter sin lille ”klikk”. Har byttet PSU, men samme problem skjer. Det eneste som er forandret, er at skjermkortet har fått en sånn Zalmann kjøleribbe som i utgangspunktet er vifteløs, men har satt på en vifte som hører til. Skjermkortet burde være kjøligere nå enn da den hadde original kjøleribbe og vifte. Hm! Noen ideer? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Hallo, Akkuratt sånn har jeg det også, det skjer helt tilfeldig også kommer det stadig vekk nye blåskjermer:/ Siden jeg bare spiller CS 1.6 så veit jeg ikke åssen det er på battlefield 2, men det virker som det er samme problemet, det skjer (nesten) akkuratt det samme, 1. Pcen fryser helt 2. Rare lyder fra høytalere/headset 3. Blåskjerm/hengt seg helt opp så jeg må bruke "svenske-knappen" 4. Starter opp igjen uten problemer. Det som er så rart er at en dag kan jeg game kanskje 5-7 timer uten at det skjer noe, dagen etter får jeg ikke gama 10 minutter engang før den henger seg:/ Når jeg har søkt på alle feilmeldingene jeg får ser det ut som det er RAM problemer, men det tviler jeg på siden jeg da har 2 splitter nye Kingston ValuR 2048 MB brikker(2x1024) Dual Channel. Har også tenkt på temperaturen, Temperaturer: CPU: 38-47 HK: 30-40 Skjermkort: 42-48 HD #1: 21-27 HD #2: 28-32 Komponenter: CPU: AMD Athlon XP 3800+ X2 HK: Asus A8N32-SLi Deluxe Skjermkort: GeForce 7800GT 256 MB (XFX) RAM: Kingston ValuR 2048 MB(2x1024) Dual Channel Har oppdatert alt av Nvidia nForce drivere til chipset og lagt inn ny bios til hovedkort. Nyeste CPU driveren(Disabled på Cool&Quite) Har ikke virus eller noe spyware, alt er fjernet med diverse programmer. Og ja har prøvd å formatere! EDIT: Bare sånn mens jeg er i slaget, når jeg ser på Everest Ultimate Edition, under Skjerm->GPU->Diverse, der står det Fan Speed 28%, det står det bestandig, noen som vet om jeg kan få den til å kjøre 100% hele tiden? Eller om den fixer det etterhvert som den trenger mer kjøling? EDIT2: Kan jo legge til noen av de feilmeldingene jeg får(blåskjerm): PAGE_FAULT_IN_NO_PAGE_AREA og IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Det er de jeg husker nå, vet ikke om det er helt riktig skrivd, men men, kanskje det hjelper Endret 2. juni 2006 av Ruff Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 får du blåskjerm så må du slette harddisken å lage ny...(husker ikke hva det heter) =P men jeg gjorde det og det funket! les her: http://itpro.no/art/2245.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå