Commanders Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 hei, jeg har et lite problem når noen laster ned fra meg på LAN. Hvis noen laster ned fra meg så virker det som cpu går på 100% og dermed vil jeg ikke kunne gjøre noe som helst hvis ca 3stk laster ned fra meg samtidig. Hvis jeg laster ned fra noen går det helt fint selv om jeg downloader på 100% (winXP) Hva kan jeg gjøre? Jeg har et SMC 10/100 kort til ca 250kr. Hva med å bytte dette? Resten av specs ser dere nedenfor.... Commanders Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvis ikke du deler så mye av det du har på harddisken er det nok ikke så mange som prøver å laste over fra deg, jeg tror ikke det er noe galt med nettverkskortet. Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Du kan skjekke om DMA er aktivert, men mest sannsynlig er det ikke noe å gjøre med, annet enn å sette opp en FTP med Fartsperre. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Bytt nettverkskort, du har nok et kort som bruker en god del software code... Altså kortet har ikke maskinvare basert kontroller. 3Com sine kort har dette, kjøper du nettverkkort med Realtek kontroller så får du også maskinvare basert. Mulig jeg tar feil, men tror det har mye og si. Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 takker, Enig at 3coms kort er bedre her ja. Harddisken er på ATA-100. Det burde jo holde... Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det kommer litt an på programmet som brukes også. F.eks. Direct Connect har jeg merket sluker CPU når det får mye å gjøre. Har ikke testet DC++ på LAN, mulig det er bedre. En annen ting som kan sjekkes er om det innstillinger for ytelse i driveren for nettverkskortet. Noen drivere kan justeres fra maksimal ytelse til minimal CPU. Men det kommer an på kortet (vet Intel-kort har sånt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå