Gå til innhold

MajorNelson: spill på HD-DVD en mulighet.

Anbefalte innlegg

Det har etterhvert blitt et veldig hett tema. Det om DVD9 er nok eller ikke for spill i den såkallte neste generasjon. Mange mener ja, men mange er fortsatt skeptiske. Folk lovpriser Sony for å tvinge på dem BR, og trasher MS for å komme med HD-DVD som en tillegg.

Jeg sendte en mail til Majornelson der jeg spurte hva han tenkte ang dette, og jeg fikk svaret nettop: (Med tanke på at MajorNelson jobber for Microsoft så kan jo ikke han gi et direkte svar - men han kunne mest sannsynlig avslått det hvis det hadde vært helt uaktuelt.)

post-84194-1149237815_thumb.jpg

Hva tror Dere folkens? Tror Dere MS med tiden vil begynne å bruke HD-DVD som format også for spill?

Dette er IKKE en PS3 vs. XBOX360 tråd. Alle slike innlegg vil bli rapportert.

Vennligst respekter dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

M$ sa vel først at ingen spill kom til å kreve HDD, men så fikk altså FF XI lov likvel. Skulle ikke forundre meg om de gjør det samme igjen, men de avventer nok salgstallene for denne add-on'en. De kan liksom ikke utgi spill på HD-dvd om kun et lite prosenttall av X360 eierne har den.

Det kommer sikkert noen (få?) spill som trenger flere disker, kanskje de kan utgi spillet i to utgaver, en på 2 dvd-plater, og en utgave på hd-dvd...?

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
M$ sa vel først at ingen spill kom til å kreve HDD, men så fikk altså FF XI lov likvel. Skulle ikke forundre meg om de gjør det samme igjen, men de avventer nok salgstallene for denne add-on'en. De kan liksom ikke utgi spill på HD-dvd om kun et lite prosenttall av X360 eierne har den.

Det kommer sikkert noen (få?) spill som trenger flere disker, kanskje de kan utgi spillet i to utgaver, en på 2 dvd-plater, og en utgave på hd-dvd...?

6227632[/snapback]

Man kan jo ta en titt på PS2 og DVD9 også..

Veldig få spill ble gitt ut på dvd9, og de få som kom fikk de så mye klager på fordi mange av ps2 maskinene klarte ikke å lese dvd9 disker (siden de var slitt, maskinen altså)

Etterhvert gikk de da heller over til 2 x DVD5 disker.

Eksempel på dvd9 spill = God of War, Xenosaga 1 + Gran Turismo 4

Eksempel på spill som ble splittet = Devil May Cry 3, Shadow Hearts 2, Xenosaga 2 + en hel haug flere.

Tiltross for at dvd9 egentlig skulle funke hos alle, gav de seg etterhvert med dette og ga ut 2xdvd5.

Lenke til kommentar

6227632[/snapback]

Det jeg også mener. De ser det an hvordan ting utvikler seg. Men jeg mener at hvis de skal klare å være konkurrent for PS3 med sin BR. Så må de tilslutt utnytte de ekstra gigabytene en HD-DVD plate åpner for. Men dette ser jeg ikke for meg før enn om 2-3 år. Da kan de begynne å innføre spill på HD-DVD, da sikkert en god del har skaffet seg den, og prisen er såpass lav på den at de som ikke har kjøpt den, lett kan gå til anskaffelse.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Personlig har jeg vanslikgheter med å tro at de kommer til å lansere spill utelukkende på HD-DVD. For det første liker jeg ikke utviklingen der man må oppgradere en konsoll for å spille spillene, da kan jeg like godt bruke pengene mine på en PC. Kan ikke fatte at noen ønsker en slik utvikling. Dessuten har jeg også vansker med å tro at denne add-on'en kommer til å selge noe særlig. Tradisjonelt gjør jo slike ting ikke det. Om vi nå rent spekulativt sier at X360 selger over 30 miller, sitter kansje 10% prosent av de med hd-dvd'en også. Som utgiver tar man store sjanser når man utelukker 90% av brukermassen.

Lenke til kommentar
For det første liker jeg ikke utviklingen der man må oppgradere en konsoll for å spille spillene, da kan jeg like godt bruke pengene mine på en PC.

6227874[/snapback]

hvis Halo 3 kommer på HD-DVD da blir jeg sur... jeg er hardcore Halo-fan og hvis jeg skal bruke ca. 2000,-[pluss Halo 3: 2599,-] på en sak jeg ikke en gang trenger(unntatt Halo 3 da) da hater jeg M$(jeg la trykk på "$" av en god grunn)

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Dersom det kommer spill på HD-DVD, vil spillet garantert dukke opp på flere disker i DVD9 format også.

Dersom scenarioet Dofty beskriver skulle inntreffe, er det over og ut med konsoller for min del. Poenget med en konsoll er jo at man skal slippe å oppgradere og oppgradere hele jævla tiden for å kunne spille de siste spillene.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg vanslikgheter med å tro at de kommer til å lansere spill utelukkende på HD-DVD. For det første liker jeg ikke utviklingen der man må oppgradere en konsoll for å spille spillene, da kan jeg like godt bruke pengene mine på en PC. Kan ikke fatte at noen ønsker en slik utvikling. Dessuten har jeg også vansker med å tro at denne add-on'en kommer til å selge noe særlig. Tradisjonelt gjør jo slike ting ikke det. Om vi nå rent spekulativt sier at X360 selger over 30 miller, sitter kansje 10% prosent av de med hd-dvd'en også. Som utgiver tar man store sjanser når man utelukker 90% av brukermassen.

6227874[/snapback]

*applaus* bra post qoutor :thumbup:

ja, ser ut som MS virkelig har lekket diare på leggen denne gangen.. ho ho ho

fryd og gammen altså ;)

Lenke til kommentar
ja, ser ut som MS virkelig har lekket diare på leggen denne gangen.. ho ho ho

fryd og gammen altså ;)

6230348[/snapback]

Lær deg å lese. Dette er jo så tullete og fullt av spekulasjon som det kan få blitt. Hvorfor er det forresten fryd og gammen hvis MS "lekker diaré på leggen" ?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke HD-DVD'n blir tatt i bruk til spilling på 360, fordi at spillutviklerene kommer til å utvikle spill til basis-maskinen.

Jeg synes egentlig det var litt synd at ikke MS la HD-DVD i maskinen opprinelig til å begynne med, spillerene taper på dette etter min mening.

Men nå når dem ikke har gjort dette, så bør dem ta følgende av det å la spillene virke på konsollen de allerede har levert. :-/

I en drømmeverden hadde alle tre konsollene brukt samme format, for å presse ned prisen raskere, men slik skulle det ikke gå.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det er den eneste umiddelbare fordelen vi hadde fått ved at de hadde lagt inn hd-dvd er at den hadde vært mer stillegående - til en prisøkning på sikkert et par tusen. Det er fortsatt en stundt til man virkelig trenger plassen, og da er det like greit å vente synes jeg.

Når man senere vil trenger mer plass enn på én dvd, kommer de sikkert til å lage hd-dvd versjoner samt versjoner på flere dvd'er, noe tilsvarende man fikk på pc der det var cd-versjoner og dvd-versjoner av samme spill. Ser bare ikke problemet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...