Gå til innhold

Boot-feil ntoskrnl.exe

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spørsmål jeg håper en eller annen klarer å svare på. Jeg har nettopp oppgradert maskina mi med nytt hovedkort, prosessor, 3d-kort og ram.

Før dette funket alt fint, men etter å ha installert de nye delene måtte jeg installere Windows på nytt. Jeg prøvde 3 ganger med Win2000 å fikk bare blåskjerm (ett eller annet om boot-disk error eller noe). Prøvde da med WinXP og det gikk litt bedre, men når den starter opp får jeg feilmelding corrupt or missing ntoskrnl.exe, og systemet låser seg.

Det rare er at den fungere 1 av 10 ganger. Da går den rett inn i XP og alt ser ut til å fungerer mer eller mindre bra. Samtidig la jeg merke til at cpu`en som er en Athlon XP 2000 1,66 ghz bootes som en 1,2 ghz prosessor. Har dette noe med saken å gjøre, og er det noen som vet hva slags innstillinger jeg skal bruke i biosen får å få den opp til 1,66? Jeg har et msi hovedkort, men husker ikke i øyeblikket eksakt merke.

Takker for alle svar

-KingAFW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk den feilmeldinga selv når jeg brukte Win2k. Da fant jeg ut etter mye om og men, at det var den ene minnebrikken min som det var noe galt med. Kan tenkes det er det samme hos deg, eller annen hardware som ikke er stabil. Prøv også å oppgradere til nyeste bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...