erot71 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Litt vanskelig å forklare med ord Når jeg lager vinduet på siden min mindre (altså ikke maksimert i Exploreren) flytter deler av teksten seg til linjen under. F.eks: Teksten ser slik ut i utg.pkt når vinduet er maksimert: blablablablablablablablabla Så minimerer jeg vinduet noe ute på Exploreren: blablabla blablabla blablabla Det jeg ønsker er at tekstenlinjene på siden skal være like hele tiden, at den heller "forsvinner", og står stabilt på linjen. Det er sikkert bare en funksjon jeg ikke har funnet i programmet som er: DREAMWEAVER. Hvis noen skjønte hva jeg mener, gleder jeg meg til å lære dette Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Du kan bruke CSS: white-space: nowrap; Om du ikke forstår hvordan det skal brukes, så bare post koden til siden din, så får du sikkert hjelp Endret 5. juni 2006 av bosannes Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 erot71: du er klar over at det er håpløst for besøkende å lese på sida de, hvis teksten ikke "wrapper"? Husk på at mange ikke har samme oppløsning eller lik størrelse på explorer-vinduet som du, derfor bør somregel teksten deles opp. På den måten slipper man å scrolle bortover. (selv gidder jeg svært sjelden scrolle horisontalt, da besøker jeg heller en annen webside) Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Hei. Takk for svar. Er litt ny på dette, men skjønner hva du mener. Tror ikke det du skriver vil bli noe stort problem på siden min. Tar du dette forumet som eksempel, den har slik jeg ønsker, her wrapper ikke teksten. Har delt opp siden i frames, og det blir så rotete når den wrapper. Takk for all hjelp! Endret 2. juni 2006 av erot71 Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Endret posten over. Skulle naturligvis være nowrap, og ikke normal. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Tar du dette forumet som eksempel, den har slik jeg ønsker, her wrapper ikke teksten. Har delt opp siden i frames, og det blir så rotete når den wrapper.Takk for all hjelp! 6229494[/snapback] Say what ??! Her wrapper teksten jo, hvis ikke måtte du har scrollet, skikkelig langt ut til høyre for å lese dette innlegget, som wrapper over flere linjer med tekst som ser. Så tror noen snakket rundt hverandre her kanskje? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Ikke helt enig med deg JohnRichard, teksten vi skriver blir ikke wrappet etter størrelsen til winduet. Den blir wrappet etter en fast størrelse. Regner med det er dette erot71 mener! Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ja, Sindre det er nøyaktig det jeg mener. Hvordan få det til? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 ahh.. du kan lage en <div> som omslutter all teksten din. f.eks: <div id="wrap"><h1>Velkommen til min side</h1>bla bla bla... impsum lorem osv.. bla bla bla ... masse tekst her! enda mer... fjhgjkhgdjkghgkjhd jkghjksg hkjghds hdg dh</div> Så lager du et dokument kalt style.css hvor du skriver #wrap{ width:300px; } husk å linke til css-dokumentet i <head> i html-dokumentet: <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå