Akke Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Flott at dere har testet HC3, skal kjøpe HD kamera i løpet av måneden. Finnes det noen reelle alternativer til HC3 nå eller innen kort tid? Du har jo sanyo sitt 720p kamera men at det er minnekortbasert passer meg dårlig, kvaliteten er vel ikke helt på topp der heller. Ble skeptisk til HC3 når det gjelder fargene, tilbakeføring av master til kamera er jo ting som garantert vil løse seg over tid. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Musikken er fra vannbanene i Supermario 64 til N64. En kul versjon av SkyMarshal. Flott med høy HD-oppløsning, men så lenge det er interlaced vil det vel ikke se godt ut på en PC-skjerm. (slik klippet viser) Klippet brukte forresten mellom 28-36 % på en CPU og 40MB RAM. EDIT: SkyMarshall minnet meg på noe jeg glemte å si (som jeg ikke sier ofte) : God test Kenneth, tror ikke jeg leste "undertegnede" en eneste gang Endret 4. juni 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Haeh, ja jeg dukker opp overalt med denna musikken da. Sku tru jeg var attention-whore av dimensjoner. Men det er sub-level låta fra Super Mario 64 ja! Og det kameraet var direkte VELDIG bra. Og det var anmeldelsen også Kenneth. Kudos! Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hmm, får en "This site has been suspended." når jeg prøver å laste ned testklippet på http://www.oyvindthorstadbo.com/websample-web.avi. for mye trafikk elns? Lenke til kommentar
Akke Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Problemet med rødfargen, kan det delvis løses med å kjøre et filter i premiere? Vet "shit in, shit out", men trenger som nevnt HD kamera nå, og i den prisklasser er det ingen andre å velge enda. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 http://demod.dvico.com/hdtv/hdtv_demo.tp Hvis dere har HDTV skjerm som støtter 1080p så går dette lille klippet for å være noe av det råeste man kan få tak til nå. (og det er en lovlig download) DrE Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Det der var ganske pent ja. Pene farger og deilig dybdeskarpehet. Detaljene blomstrer. Men dette er også uten tvil laget med profesjonelle videokameraer og helt sikkert med lyssetting og det som trengs for å fremstille bildene. Dessuten lukter det bildebehandling i ettertid også. Dvs. hvis det ikke er etterbehandlet er det helt utrolig. Lenke til kommentar
dios Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg syntes det var tydelig at det var mer å gå på her. Objektivet som var brukt hadde tydelige svakheter i de ytterste delene av bildet, og detaljnivået ellers i bildet bar preg av at det fortsatt var mulig å hente fram mer. Jeg synes heller ikke at det er utrolig dersom det ikke er etterbehandlet. Hadde det vært godt etterbehandlet, så burde detaljene vært enda bedre, kanskje til og med sammenliknbart med hva man får til med stillbildekamera. Jeg så på filmsnutten med siste versjon av VLC på en Mac med 23" Cinema Display HD, forresten. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg så på filmsnutten med siste versjon av VLC på en Mac med 23" Cinema Display HD, forresten. 6341231[/snapback] paster en quote fra avforum: Jeg får ikke så veldig bra resultat med VLC, men avspilleren fra samme siden funker fint. http://www.fusionhdtv.co.kr/ENG/Dow...spx?act=RD&id=4 For øvrig får jeg spilt av filen i både PowerDVD og Media Player Classic. (må bare legge til at jeg selv også brukte VLC og at jeg ikke har sett noe råere selv, men det er jo bare et tidsspørsmål før man blir mørkeredd av bildekvaliteten som er mulig) DrE Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Folkens, kan noen si meg hvor dette kameraet selges? I prisguiden og på kelkoo.no finner jeg ikke spor etter dette produktet... synd, siden alle tester henviser til dette som en slags "referanse". Er det slik at dette kameraet er gammelt nytt allerede? Hvilket skal jeg i så fall kikke på, hadde vært fint med et tips her merker jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg