Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ute etter ett aldri så lite prosjekt...

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg er ute etter en bil jeg kan pusse opp.. har sett på mange biler men pga ikke veldig god erfaring så havna jeg her.. det jeg lurte på var om noen viste om noen biler som er ikke alt for vanskelig og få tak i deler til, og alt mulig sånn.

har sett på mange forskjellige men mange sier det er vanskelig og få tak i deler til de jeg virkeli drømmer meg bort i så jeg legger fort fra meg tanken om de bilene

men moen som vet om noen biler som det er enkelt og få tak i og deler til den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne jo vært interessant å vite hvilke biler du tenkte på, men som du altså nå har sluttet å tenke på. Kanskje også noen tanker om hva du vil? Restaurere til originalstand? Rigge til roadsport eller historisk racing? Style til det ugjenkjennelige? Noe midt i mellom? Dermed vet vi litt mer om hvilke biler du faller for.

Selv kunne jeg f.eks foreslått MG B, Porsche 924/944 eller Nissan 200SX, men da enten som restaureringprosjekter, eller å bygge opp bilene til roadsport eller historisk racing. Disse bilene kan fås ganske rimelig, og det finnes tjukt av deler til de, også trimmingsdeler. Men stylingdeler er det smått med til de, unntatt til 200SX.

Lenke til kommentar

var ute etter et en bil jeg kunne Restaurere til originalstand eller historisk racing det er jo tøft!

Har feks tenkt på

Ford Mustang Mach 1 :dribble:

MG B :love:

Jaguar MK X

ingen av de Porsche'ene var ille heller..

Lenke til kommentar

I tilfelle er jo MG B et godt valg, den er nok gammel, men det nyproduseres stadig deler til de av ulike engelske firma, så du finner det aller aller meste, selv karosserideler finnes i bøtter og spann (i hvert fall i forhold til andre gammelbiler). Forholdsvis lette å skru på er de også. Selv gammeltypen racingdeler til en skikkelig historisk racingbil finnes det et stort utvalg i til MG B.

På et annet bilforum jeg deltar på er det en kar som selv kjører MG B i historisk racing. Og det går visst såpass raskt at mange med mer moderne biler har problemer med å holde følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...