Ueland Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Har en filserver med 7 disker, og en strømforsyning av ikke så bra kvalitet vistnok <qtech>. 2 av diskene, som begge er samlet på en fordelingskabel starter og stopper etter eget befinnende, hvis jeg såvidt titter på kabelen restarter diskene. Er dette et hint om dårlig strømkabel, eller dårlig PSU? Hvis sistnevnte; Har noen forslag til en god PSU med mange kabler så jeg slipper en haug med splittere? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Regner med dette er pga PSU ja, gå for en Tagan PSU, de har massevis med kabler, er stille og klare for servere (4/8pin + 20/24pin).. Edit: min har faktisk så mye kabler at jeg har "modifisert" den ved å fjerne en hel drøss som tok opp plass i kabinettet.. Endret 1. juni 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Dette er et Chieftech kabinett så greit om PSUen passer der hvertfall. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Lengden du tenker på da regner jeg med, det skal holde fint, forrige kabinettet mitt var et Chieftec og jeg hadde ingen problemer der... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Regner med det ikke er ekstremt strømslukende server du har? Tagan 480W 2force TG480-U22 kabler: 24-pin cable with 4 detachable pins 4-pin 12V + 4 more pins for BTX compatibility 1 PCI-E + 1 extra using the adapter 4 SATA 8 Molex (no EZ-Grip) 2 Floppy 1 Grounding cable Strøm: 3.3V = 28A 5.0V = 48A 12V1 = 20A 12V2 = 20A Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 7 IDE (ikke SATA nei) disker og en duron 1800Mhz, ikke det voldsomste, men kun 4 IDE kabler på den PSUen, litt lite for meg, har få i dag og er lei de splitterne som lager tull. (ekstra feilkilde) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det er totalt 8stk IDE + 4stk s-ata kabler på PSUen.. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Har hatt samme problemet i fil serveren min. Faktisk flere ganger. En gang var det en y splitter som laget krøll, en annen gang var det faktisk en disk som døde. Hvis jeg var i nærheten så hørte jeg en disk som stoppet, så restarta hele maskina. Ut i fra loggene på maskina så var det en disk, fysisk feil på den. Altså det behøver ikke å være strømrelatert problem, men er ofte det Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Her er det ikke diskene som gjør det mest sannsynlig, både pga antallet splittere og at det er en helt ny og en eldre disk som harker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå