Gå til innhold

Work Hollyday i Australia

Akidon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tjener jo ikke penger på det - det går i minus. Du må vel betale dette og hint til Kilroy.

Sløse bort et helt år?

Vel, opp til deg. Lønnsomt er det overhodet ikke.

EDIT: Og for å være ærlig trenger både norsken og engelsken din forbedringer...

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Først og fremst noen avklaringer. Australia har eget visum for jobb-ferie. Det vil si at du kan reise rundt smatidig som du tar småjobber (ofte fruktplukking - alltid sesong et eller annet sted / mange andre jobber også). Lønnen er liten men ettersom mat er billig så bør man klare seg. Det er ikke nødvendig å benytte Kilroy til opplegget der nede - nør deg med at de (eller det reiseselskapet du velger å bruke) ordner med korrekt visum. Jobber kan ordnes der nede. lokal turistinformasjon vi kunne bistå (ihvertfall med hvor du henvender deg). Overnatt på Backpackers og hør med betjening eller andre reisende. Ofte vil det henge lapper med jobbtilbud på oppslagstavlen.

EDIT: Se nærmere på: http://www.immi.gov.au/allforms/visiting_whm.htm

(Forøvrigt for søk i Australia, benytt www.google.com.au / www.yahoo.com.au / Australia benytter com.au i domenenavn)

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Backpacking kombinert med litt strøjobber gir deg en unik mulighet til å erfare fremmede kulturer på nært hold. Jeg tror INGEN kaster bort ett år på å gjøre det her. Derimot tror jeg de blir rikere som mennesker enn om du satt på en kontor i Oslo dag ut og dag inn i et år :)

Lenke til kommentar

Du får sikkert gode erfaringer og "lærer mer om deg selv", for all del. Men må du gjøre dette et helt år? Et år du kunne studert noe, jobbet og tjent ordentlige penger?

For all del, opp til den som gjør det. Men ett års "ferie med strøjobber" er ikke det lureste jeg har hørt om. Hva med en eller annen liten grad på et universitet i Australia eller noe? Hvor givende er det å ha plukket frukt?

Jeg skal ikke rippe opp i språket ditt, men dysleksi har meg bekjent ikke noe med at man skriver holiday "hollyday". Men, offtopic.

Lenke til kommentar

Da jeg er i en stilling som har et ord med i laget når folk ansettes, syns jeg at en person som har reist backpacking tatt strøjobber etc i en to års tid stiller sterkere enn en som har sitti i samme jobben i samme periode.

En som reiser rundt viser:

at h*n er kreativ

liker utfordiringer

Klare å ta seg frem

er selvstendig

etc.

Dessuten er verden global og ikke noe er bedre enn å få fingra i verdensvante personer .)

Lenke til kommentar

Teori og praksis er to forskjellige ting :)

Jeg verdsetter en som skiller seg positivt ut. For å overleve jorda rundt bør du ha en rekke gode egenskaper. Ofte er det slike egenskaper man ser etter, og de har dessverre mange studenter lite av .)

Lenke til kommentar

Nå ble det bare off topic her...

Ville bare ha noen komentarer fra folk som har gjort noe slikt før :)

Når jeg tenker etter er det bare off topic her... slenger meg på eg og.

Nå er jeg mitt i studiene men har falt litt av lasset. Er dritt lei skole og har lyst til å gjøre noe annet. Så hvorfor ikke reise til australia? Bedre enn daffe rundt hjemme.

Men fra nå av er det noen som har gjor dette før som har lyst tile å dele noen tips og erfaringer??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...