Gå til innhold

Half Life 2 : Episode One, Rundet. OBS.SPOILERS


Anbefalte innlegg

Er jeg førstemann.? :p

 

Bruke 4 timer spilletid i passelig fart...

 

Så hva synes dere som har rundet det.?

 

Ser Episode Two bra ut.?

 

 

 

 

Tråden kommer til å innholde spoilers etterhvert vil jeg tro, så de som ikke har rundet må prøve å holde seg unna tråden... ;)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes dere om historien da?

 

Lurer på hva hvorfor de dyra (husker ikke hva de heter) hjalp deg i begynnelsen, visste ikke at de var mektige nok til at de kunne gjøre sånt og kunne messe med G-Man i samme slengen:P

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Hva synes dere om historien da?

 

Lurer på hva hvorfor de dyra (husker ikke hva de heter) hjalp deg i begynnelsen, visste ikke at de var mektige nok til at de kunne gjøre sånt og kunne messe med G-Man i samme slengen:P

 

Hva tror dere?

6228431[/snapback]

 

"The Story Continues

In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control."

Lenke til kommentar
Hva synes dere om historien da?

 

Lurer på hva hvorfor de dyra (husker ikke hva de heter) hjalp deg i begynnelsen, visste ikke at de var mektige nok til at de kunne gjøre sånt og kunne messe med G-Man i samme slengen:P

 

Hva tror dere?

6228431[/snapback]

Vortigaunts heter rasen. Jeg visste heller ikke at de kunne dette. Vet at de kan kontrollere elektrisitet osv.

 

Skal jeg tørre tippe, så er dette Vortinaughts som befinner seg på jorden, som ønsker at Gordon skal fortsette med den han gjorde, å frigjøre City 17. G-man er styrt av andre og går etter den som byr høyest på Gordon (som nevnt i HL2 slutten). Så G-man hadde nok andre planer for Gordon, men ble hindret. Deretter mistet han kontrollen over Gordon og kan ikke kontrollere han som før.

 

Jeg kan heller ikke si at jeg såg G-man noen sted i Episode 1 annet enn starten, som kan tyde på at han for tiden ikke vet hvor Gordon befinner seg. Mulig vi får se han igjen i Episode 2.

Lenke til kommentar

Vortigaunts (håper du har skrevet det rett.. :p ) er vel menneskenes eneste allierte aliens...

De er gamle, kloke og har store utenomjordiske krefter.

Håper også at de klarer å få Alyx tilbake til normalen etter den strålingen hun ble utsatt for.. (avataren :p)

 

"In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control."

 

Nå skjønne vi jo denne også, det er desverre ikkke det at han har gått amokk, det er bare det at han har mistet kontrollen over Freeman og det som foregår.! :D

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Nå skjønne vi jo denne også, det er desverre ikkke det at han har gått amokk, det er bare det at han har mistet kontrollen over Freeman og det som foregår.!  :D

6229038[/snapback]

Stemmer. Personlig så trur jeg at du får brekkjernet mot slutten, er et symbol på at Gordon nok en gang står alene mot en nærmest umulig oppgave. Den blir et symbol på å bryte seg ut i frihet eller noe.

Lenke til kommentar

Eller et must siden Barney er så lei av å drasse rundt på det... :p

Savnet brekkjernet flere ganger, skulle gjerne fått det tidligere, blir lei av å knuse kasser med g-gun eller sløse ammo på de...

 

In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance.

Hva med denne.? Jeg skjønte aldri helt hvorfor g-Man ønsker å bekjempe Breen, men alikevell er en slemming, hva vil han egentlig.?

Lenke til kommentar
In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance.

Hva med denne.? Jeg skjønte aldri helt hvorfor g-Man ønsker å bekjempe Breen, men alikevell er en slemming, hva vil han egentlig.?

6229135[/snapback]

Dr-Breen var kontaktpersonen til The Combine. Det var han som overgav jorden til de og ble derav valgt til å drive Combines propaganda osv. slik at folk kom over til The Combine uten kamp. City 17 var hovedbasen til Combine og deres tilgang til deres eget univers. Man måtte ta ut Breen for å stoppe Combine fra å ødelegge menneskeheten. Dr. Breen var selv sikker på sin sak at å overgi seg til The Combine var den rette tingen å gjøre.

 

Ingen vet nøyaktig hva G-man øsnker. Men det er ikke han direkte som bestemmer hva som skal skje angående Gordon. Han har også ledere. Stort sett er han vel en som tar seg av ting.

Lenke til kommentar
Stemmer. Personlig så trur jeg at du får brekkjernet mot slutten, er et symbol på at Gordon nok en gang står alene mot en nærmest umulig oppgave. Den blir et symbol på å bryte seg ut i frihet eller noe.

6229071[/snapback]

 

Bringer meg tilbake til HL1 da jeg fikk brekkjernet i starten av spillet; litt anspent og stresset p.g.a. hendelsene rundt meg + ingenting å forsvare meg med. Plutselig får jeg tak i et brekkjern - jeg var ikke lenger forsvarsløs. Dessuten måtte jeg ha det for å komme videre, hehe.. Det var saker det :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...