danjohan Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Er det påbudt med katalysator på en Ford Sierra 90 mod? Bare lurer.. Kjekt å vite lix.. Vurderer å sveise meg nytt eksosanlegg, men vil da droppe katalysatoren.. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvis det var det orginalt så tror jeg at det er det? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Dersom bilen ikkje slepp ut meir gassar enn det er lov burde du kunne gjere det, men meiner å ha lest at det kan bli problemer då og sidan bilen har katalysator originalt. Ganske tåpelig egentlig, min bil (Primera) slepp ikkje ut for mykje gassar utan katalysator, men har høyrt om fleire som fekk problem på EU-kontroll på grunn av at den mangla. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Alle biler laget etter 1987 må ha katalysator. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Ja, det er katalysator orginalt. Oki, det jeg trodde. Men da må jeg måle uten da? Ikke mye pess da.. :S Driver å pusser den opp.. Så best å få den eu godkjent når den er ferdig. Men får lage et eksos system uten kat da.. Og så beholde den orginale dritten og sette på til eu godkjenning Lenke til kommentar
joka Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Alle biler laget etter 1987 må ha katalysator. 6226821[/snapback] det finnes unntak. min passat 1991 (9a) er godkjent uten kat. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ganske tåpelig egentlig, min bil (Primera) slepp ikkje ut for mykje gassar utan katalysator, men har høyrt om fleire som fekk problem på EU-kontroll på grunn av at den mangla. 6226808[/snapback] Absolutt ikke tåpelig. En bil uten katalysator slipper ut mer avgasser en en med. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Etter lit søking fant jed dette på: http://met.no/p_og_t/marked/vermelding/mars_2000_4.shtml Katalysator eller ikke? Biler uten katalysator forurenser omtrent ti ganger så mye når det gjelder eksos. Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Alle biler laget etter 1987 må ha katalysator. 6226821[/snapback] Ble vel påbudt i 1989, dvs etter 88. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Trudde regelen sa at alle biler fom. 1992 måtte ha det, og alle biler før 92 som kom med kat. orginalt måtte ha det. Så feil kan man ta... Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Er det påbudt med katalysator på en Ford Sierra 90 mod? Bare lurer.. Kjekt å vite lix.. Vurderer å sveise meg nytt eksosanlegg, men vil da droppe katalysatoren.. 6226782[/snapback] Dropp katalysatoren, men behold lambdaen (hegosensor som det kalles på fordspråket). Om du går opp eller ned i ytelse vet jeg ikke. Hvis det blir noen forandring i det hele tatt Hva slags motor har du da? 2,0ohc, 2.0dohc eller 2,9? Endret 2. juni 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Er det påbudt med katalysator på en Ford Sierra 90 mod? Bare lurer.. Kjekt å vite lix.. Vurderer å sveise meg nytt eksosanlegg, men vil da droppe katalysatoren.. 6226782[/snapback] Dropp katalysatoren, men behold lambdaen (hegosensor som det kalles på fordspråket). Om du går opp eller ned i ytelse vet jeg ikke. Hvis det blir noen forandring i det hele tatt Hva slags motor har du da? 2,0ohc, 2.0dohc eller 2,9? 6229102[/snapback] Det er en 2.0i ohc motor tror jeg... Er ikke helt sikker på om det er ohc eller doch.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå