Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Katalysator påbudt i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom bilen ikkje slepp ut meir gassar enn det er lov burde du kunne gjere det, men meiner å ha lest at det kan bli problemer då og sidan bilen har katalysator originalt. Ganske tåpelig egentlig, min bil (Primera) slepp ikkje ut for mykje gassar utan katalysator, men har høyrt om fleire som fekk problem på EU-kontroll på grunn av at den mangla.

Lenke til kommentar

Ja, det er katalysator orginalt.

Oki, det jeg trodde. Men da må jeg måle uten da? Ikke mye pess da.. :S

Driver å pusser den opp.. Så best å få den eu godkjent når den er ferdig.

Men får lage et eksos system uten kat da.. Og så beholde den orginale dritten og sette på til eu godkjenning ;)

Lenke til kommentar
Ganske tåpelig egentlig, min bil (Primera) slepp ikkje ut for mykje gassar utan katalysator, men har høyrt om fleire som fekk problem på EU-kontroll på grunn av at den mangla.

6226808[/snapback]

Absolutt ikke tåpelig. En bil uten katalysator slipper ut mer avgasser en en med.

Lenke til kommentar
Er det påbudt med katalysator på en Ford Sierra 90 mod? Bare lurer.. Kjekt å vite lix.. Vurderer å sveise meg nytt eksosanlegg, men vil da droppe katalysatoren..

6226782[/snapback]

Dropp katalysatoren, men behold lambdaen (hegosensor som det kalles på fordspråket). Om du går opp eller ned i ytelse vet jeg ikke. Hvis det blir noen forandring i det hele tatt

Hva slags motor har du da? 2,0ohc, 2.0dohc eller 2,9?

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
Er det påbudt med katalysator på en Ford Sierra 90 mod? Bare lurer.. Kjekt å vite lix.. Vurderer å sveise meg nytt eksosanlegg, men vil da droppe katalysatoren..

6226782[/snapback]

Dropp katalysatoren, men behold lambdaen (hegosensor som det kalles på fordspråket). Om du går opp eller ned i ytelse vet jeg ikke. Hvis det blir noen forandring i det hele tatt

Hva slags motor har du da? 2,0ohc, 2.0dohc eller 2,9?

6229102[/snapback]

Det er en 2.0i ohc motor tror jeg... Er ikke helt sikker på om det er ohc eller doch..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...