abcd423417984 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei Jeg ønsker å bruke en List som datastruktur for en listBox, slik at alle endringer gjort mot listen også vil oppdatere listBoxen. Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å løse dette? Jeg har prøvd å sette DataSource til listen, men da vil listBoxen kun oppdatere seg med innholdet i listen på det som alt ligger i listen; etter jeg har lagt til mer i listen endrer ikke innholdet i listBoxen seg. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Dette skjer fordi IList ikke er en IBindingList. Det er bare en IBindingList som får beskjed når elementer legges til i listen. Du kan imidlertid løse det ved å sette DataSource til null først, og så til listen igjen når du legger til nye elementer. Øyvind Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) OK. Takker. Vet du hvor jeg finner denne IBindingList'en? Ser den ikke i toolboxen min. Vet du om noe tilsvarende også er mulig med trær og tabeller? Endret 2. juni 2006 av invictus Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg ser det ble litt feil i mitt forrige innlegg. Det jeg mente var at elementsamlingen i en listboks implementerer IList-interfacet og ikke IBindingList-interfacet. IBindingList er altså et interface og ikke noe synlig komponent. Men det fungerer med ListBox dersom du gjør som jeg beskrev i forrige innlegg. Jeg skjønner ikke hva du mente med trær og tabeller. Kan du forklare litt bedre? Øyvind Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg skjønner ikke hva du mente med trær og tabeller. Kan du forklare litt bedre? 6228031[/snapback] Jeg mener at hvis jeg har en eller annen form for datastruktur som et tre (aner ikke hvordan i .NET) er det da noen mulighet for å hekte det inn i en treeview på samme måte som en List i en listBox? Samme med tabell -> listview. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 IBindingList er altså et interface og ikke noe synlig komponent. Men det fungerer med ListBox dersom du gjør som jeg beskrev i forrige innlegg. 6228031[/snapback] Så hvis jeg lager en egen datastruktur som implementerer IBindingList og setter ListBox sin datasource til en instans av denne så skal alt fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå