Nessi Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei! Jeg og noen venner sitter i samme nettverk, og vi fører over filer gjennom dette,men problemet er at når jeg eller noen andre skal koble til "bjørn" min venn sin data. kommer det opp spørsmål om passord. Han har ikke passord på og aner ikke hva passordet er... Vi har alle winxp, og andre har ikke samme problem når de går inn på min datamaskin. så da lurer jeg på hvorfor spør de om passord når han ikke har passord på data'n sin? mange andre har akkurat detter problemet. mvh even Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Sjekk om han har har aktivert simpel file sharing (enkel fildeling) Gå på min datamaskin -> verktøy -> mappe alternativer. I den lista der et sted kan du huke av for det alternativet om det ikke er gjort. For raskere access i nettverket kan dere deaktivere webclient servicen i windows. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 jeg har winxp pro og han har winxp home edition, jeg finner det "simple filesharing" på min data. men finner det ikke på han :S Lenke til kommentar
johnj Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 jeg har winxp pro og han har winxp home edition, jeg finner det "simple filesharing" på min data. men finner det ikke på han :S 6227513[/snapback] Med forbehold om at jeg beveger meg på småtynn is: Home Edition har enkel fildeling som standard, rett og slett fordi den avanserte versjonen kun finnes i Professional. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Ja og hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Prøvd å aktivere gjestekontoen på "Bjørn"? Lurer på om det ikke var det som gjorde biffen sist jeg var borti noe lignende på nettverket. Med teskje: Start - Settings - Control Panel - User Accounts - Trykk på "Guest" og deretter "Turn On the Guest Account". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå