ShareFun Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei, skal kjøpe meg et nytt skjermkort - en 7600gt. Legger merke til at det er forskjeller i pris, avhengig av produsent (Club-3D, Gainward, XFX etc?) Avhenger også ytelse av produsent, eller er det bare ekstrautstyr som gjør prisforskjellen? Er litt grønn på dette omerådet I såfall lurer jeg på hvilken versjon som er best og kjøpe. Har hittil bestemt meg for ett fra XFX. Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg ville gått for et XFX-kort. Disse yter som regel en del bedre i tester. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Stort sett det som er bundlet med i pakket som avgjør pris + prispolicy til "produsenten". Kjøleløsning som er valgt er også med å påvirke. Er kortet referanse designet eller har produsentetn designet layout selv basert på ref design? Rød, svart, blå PCB etc? Overklokket som standard eller ikke, er minnebrikker de samme etc. Men stort sett så er alle kort referanse design eller ganske i nærheten av referanse design, så dermed er det valg av kjøleløsning og edfølgende bundle som avgjør pris, sammen med prispolicy fra produsenten selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå