Heineoen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei! Må skifte farge på panseret mitt. Enten metallic lilla som resten av bilen eller svart.. Er ikke vanlig svart billigere å lakkere med? Kan man bruke maling? Hva må jeg gjøre før jeg begynner på den nye fargen med hensyn til den fargen som allerede sitter der.. hva bruker jeg for å få den bort? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Pussepapir/slipeverktøy. "Vanlige" farger er oftere lettere å få bedre enn metallic. Særlig hvis du bruker f.eks sprayboks. Du trenger grunning, selve fargen, og klarlakk. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Kan man bruke maling? 6226441[/snapback] For all del i kke bruk maling :!: Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Takk.. La oss si jeg kjøper et nytt panser ferdig grunnet.. Må jeg da kline på selve fargen og klarlakk hvis jeg ønsker å ha et svart panser? Isåfall hvor mye ville det ca koste? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Takk..La oss si jeg kjøper et nytt panser ferdig grunnet.. Må jeg da kline på selve fargen og klarlakk hvis jeg ønsker å ha et svart panser? Isåfall hvor mye ville det ca koste? 6265004[/snapback] Kjøp deg noen spraybokser med svart lakk, og noen med klarlakk. Ikke maling, maling skal på hus og gjerder, ikke på bil. Ikke beis heller. Lakk. Hvis du ikke har lakka noenting før, tror jeg du bør øve deg på noe anna enn panseret først. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Ok takk! Det går altså ikke ann å kjøre rundt med bare grunning? Hva koster sånn lakk å klarlakk i feks. svart ca? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Aner ikke hvor mye du trenger, men tror ikke jeg ville lakka et panser på en bil jeg var glad i med boks.. En boks sprayer ikke jevnt nok.. Det går an å kjøre rundt med grunning, men pent er det ikke. Dessuten om det kommer steinsprut må det grunnes på nytt osv.. Aner ikke hvor mye lakk det går med, men et par-tre bokser av hver..? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Kjøp et ferdig lakka panser? visst du ikke er så nøye på hvordan bilen din serut da vel? Visst det er lenge siden du lakket resten av bilen og lakker pansret ditt nå kan du få en forskjell på fargen, selv om du bruker samme farge. Altså lakken slites og blir matt over tid. Lenke til kommentar
exs Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 du trenger nok en 4-5 bokser med svart lakk og en 3-4 bokser med klarlakk... du trenger ikke grunne visst det er lakk på panseret fra før av, bare matt ned med 800 våtslip papir og vask med silicon fjerner før du begynner og lakke. (allerhelst skulle du brukt sprøyte da) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vil veldig anbefale deg å få noen som har gjort dette en del ganger før til å gjøre jobben. Spraylakk blir bare sånn so-so, og du får det ikke bra på første forsøk selv, selv om det har kommet 2k klarlakk som spraylakk. Sort er en farge det er relativt greit å få til. Når det er sagt, så er det faktisk ganske mye teknikk, selv det å lakke med sprayboks. Skal du kjøpe profflakk, så koster en liter lakk ca. 1000 kroner pluss moms. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Dersom du skal prøve selv, så husk at det er bedre med mange tynne strøk vs ett tykt. Ta en 3-4 tynne i hvert fall. Samme prinsipp med klarlakken. 20-30 cm fra panseret osv, men det står mere på boksene. Tar du for tykke lag, blir det rennende striper og bølger. Lite pent. Lykke til. *skal smålakke selv på bilen* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå