Gå til innhold

Litt accesshjelp før eksamen om 9 timer.

Anbefalte innlegg

Hei. Håper det er noen der ute med litt peiling som fortsatt er våken.

Jeg har eksamen i systemutvikling i morgen og har fått følgende forberedelse:

Tema: Administrasjon av fotballklubb.

Fotballklubben Vågen FK ble stiftet i 1966 og holder til i en mindre by på Vestlandet. Klubben har ca. 300 medlemmer fordelt på aldersbestemte klasser, junior- og seniorlag. Vågen FK har mange guttelag og herrelag samt senior damelag og jentelag i noen av de aldersbestemte klassene.

Det er høyt aktivitetsnivå i klubben, og mange personer er involvert på ulike vis. I flere tilfeller er dette personer som både er aktive spillere og er foreldre/foresatte for en eller flere yngre spillere. Styret i Vågen FK mener det trengs et nytt datasystem der det i større grad enn nå fins lett tilgjengelig informasjon om personer med tilknytning til de forskjellige lagene. Det er stadig behov for oppdatert informasjon om enkeltpersoner og for lister av ulik art.

Du er medlem i styret og har kunnskap om systemutvikling. Derfor blir du utfordret til å planlegge det informasjonssystemet som fortballklubben trenger for blant annet å kunne håndtere vanlig kontaktinformasjon for alle som er medlemmer, skrive ut kontingentkrav og registrere innbetalinger. Hvert medlem under 18 år må være registrert med data om minst en foresatt.

Du bør bruke forberedelsestiden til å sette deg inn i hvordan slike fotballklubber er organisert, og hvilket informasjonssystem.

Jeg har (med en del hjelp) utarbeidet databasen som ligger vedlagt.

Det problemet jeg har er at jeg ikke får laget f.eks en liste med foresatte og hvem som er deres barn, eller omvendt.

Det er nok et felles felt jeg trenger, men jeg finner ingen brukbar måte å gjøre det på.

Håper på kjappe svar, men jeg blir nok uansett oppe hele natten.

Edit: lite problem at jeg ikke kan legge ved en fil plutselig.

Den kan lastes ned her

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...