Gå til innhold

iRiver Clix + Urge = ?


Anbefalte innlegg

clix_title.gif

1.gif

 

Jeg har sett litt på iRiver Clix og må si at den er svært fristende. Sammen med Urge abonnement til 900 kroner i året tror jeg den kan bli en skikkelig vinner. Da kan du synkronisere fritt fra en online-butikksamnling på 2 millioner sanger og økende. Du trenger ikke engang lagre filene på maskinen, men hente ned den musikken du vil ha, når du vil ha det. Jeg er veldig fristet til å selge min 4g iPod 60gb. Det eneste som er dumt med denne enheten, er minnekapasiteten.

 

Pris:

- Ca 1.700 (1gb) 2.300 (2gb) kroner.

 

Spesifikasjoner:

- Tilgjengelig i både 1 og 2-gb versjoner

- 2.2" skjerm QVGA (320*240)

- Musikkavspiller (MP3, WMA, OGG, ASF)

- Videoavspiller (Mpeg-4)

- Stemme- og radiopptak. (MP3, 40~320 kbps ved radio, 40~128 kbps ved stemmeopptak)

- FM-tuner

- Alarmklokke (Musikk og Radio)

- 25 timers spilletid (!)

- Støtter også FlashLite-spill og .txt-filer

 

Mål:

69 X 47 X 16, veier 70 gram.

 

Tilbehør:

- Dock og trådløs fjernkontroll

- Armbånd

- FM-sender (Sender musikken fra Clix som en radiofrekvens)

- FlashLite spill

 

Bilder:

Bilde #1

2.jpg

Bilde #2

3.jpg

Bilde #3

4.jpg

Bilde #4

5.jpg

Bilde #5

Clix-cradle.jpg

Bilde #6

Clix-access.jpg

 

 

Video:

Video #1

Video #2

 

Anmeldelser:

CNet

- Vurdering: 8.7 av 10.0

Anything but iPod

- Vurdering: Les artikkelens konkluksjon

dapreview.net

- Vurdering: 86 av 100

 

---------------------------

 

Hva synes dere?

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg lagt til informasjon om spesifikasjoner, mål og tilbehør.

 

Den så helt konge ut! :love:

 

Hvor mye koster den og hvilke størrelser finnes den i?

6237975[/snapback]

Ja, den er det. Sjekk første post for svar på spørsmålene dine. Er det noen som vet når den kommer til Norge?

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Det dumme med URGE sitt abonnemang til 900 kroner året er at du ikke kan brenne ut musikken og for eksempel høre på det i bilen eller ta med deg en CD på fest. :( Så lenge det ikke går ann vil ikke jeg bruke penger på musikk.

Lenke til kommentar
Det dumme med URGE sitt abonnement til 900 kroner året er at du ikke kan brenne ut musikken og for eksempel høre på det i bilen eller ta med deg en CD på fest. :( Så lenge det ikke går an vil ikke jeg bruke penger på musikk.

6250925[/snapback]

Poenget er at du har et potensielt bibliotek på over 2 millioner sanger og økende. Brenne ut CDer vil jo gjøre det lett å rippe det inn igjen og dermed på den måten fjerne kopisperren som skal være på musikk som ikke betales for men leies. Du kan jo alltids koble datamaskinene, xBoxen eller mp3-spilleren til en receiver og på den måten få ut musikken i anlegget.

 

Tviler på at den kommer til norge.

 

+ Er den portabel mp3 spiller eller er det meningen at den skal være tilkoblet strøm osv?

6251648[/snapback]

Den kommer til Norge jo.

 

Den fungerer på samme måte som iPod, men med den "sengen" kan den også fungere som vekkerklokke.

Lenke til kommentar
Poenget er at du har et potensielt bibliotek på over 2 millioner sanger og økende. Brenne ut CDer vil jo gjøre det lett å rippe det inn igjen og dermed på den måten fjerne kopisperren som skal være på musikk som ikke betales for men leies. Du kan jo alltids koble datamaskinene, xBoxen eller mp3-spilleren til en receiver og på den måten få ut musikken i anlegget.

 

Jo jeg skjønner det at det er for leie, men jeg venter fortsatt på en bedre løsning en 0,99$ per sang. 1 krone sangen hadde vært greit :)

 

Eller drømmen med 900 kroner året for å laste ned så mye du vil, men skjønner at det aldri kommer til å komme.

Lenke til kommentar
Eller drømmen med 900 kroner året for å laste ned så mye du vil, men skjønner at det aldri kommer til å komme.

6253870[/snapback]

Det er jo det du kan. :dontgetit:

6253933[/snapback]

 

Utdypte meg ikke skikkelig, sorry :9 Mente selvfølgelig :

Eller drømmen med 900 kroner året for å laste ned så mye du vil og kunne brenne sangene til cd uten videre, men skjønner at det aldri kommer til å komme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er noen som påstår at man kan brenne sangene ut på CD hvis du har det dyreste abonnementet, men jeg tror heller på en bedre løsning ved å spille filene av via xBox'en eller enheten. Da mister du ganske lite kvalitet.

 

Spilleren er det som frister meg mest. Når denne kommer i 4 gb eller mer kommer jeg til å kjøpe den. :love:

Lenke til kommentar
Det er noen som påstår at man kan brenne sangene ut på CD hvis du har det dyreste abonnementet, men jeg tror heller på en bedre løsning ved å spille filene av via xBox'en eller enheten. Da mister du ganske lite kvalitet.

 

Spilleren er det som frister meg mest. Når denne kommer i 4 gb eller mer kommer jeg til å kjøpe den. :love:

6314699[/snapback]

 

Naai tror ikke det, koster fortsatt litt under 1$ per sang for å kunne brenne de ut. Men finnes helt sikkert ulovlige måter

Lenke til kommentar

Har denne Iriver Clix 2GB. Fikk en venn av meg fra statene til å ta den med. Etter 3 dagers aktiv bruk er det noe magisk over den, helt fantastisk. Hadde sist Iriver H10 20GB og har prøvd bla Ipod Video. Ingenting kan måle seg med denne så veldig lille flashbaserte mp3spilleren. Overraskende liten da jeg fikk den, med tanke på bildene jeg hadde sett, positivt. Jobber mye raskere enn lillebroren U10 og har ikke kommet over noen problemer enda. Videofunksjonen fungerer over alle forventninger også.

Linker til en meget godt begrunnet anmeldelse av cnet.com:

Iriver Clix 2GB

Lenke til kommentar

Lekker spiller, men hele URGE-opplegget frister lite. 900 kr i året for å laste ned tidenes mest DRM-infiserte filer, nei, takke meg til allofmp3, kanskje ikke lovlige, men uten DRM, og fritt valg av både kodek (FLAC til klassisk / OGG til resten:love:) og bitrate :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Er en utrolig fin spiller.

Fikk den ikke god kritikk fra hw også?

6333940[/snapback]

 

Tror du tenker på den eldre versjonen, med navnet Iriver U10.

Den har vært ute en stund lenger, men denne Clix. Her har dere en liste over forandringene fra U10 til Clix:

- New faster processor

- New faster graphics engine

- All-new UI and improved interaction

- Now supports Now Playing with Album Art, next song preview

- Album Art, Ratings, Playcount, and Playlists sync directly with WMP11

- Improved power management w/ sleep mode

- Faster sync speeds

- Faster playback of clear & subscription content

- New "Smart Key" replaces display pivot button (Home, Play/Pause, Shuffle All, ---- Display pivot, Start/Stop Recording)

 

Mente som tidligere nevnt også at det var for liten plass med 2gb, men har absolutt ingen problemer med det. Ser heller positivt på det med tanke på at jeg bare har sanger jeg liker, i stedet for alt mulig vræl.. Så jeg ikke trenger å bli for godt kjent med "next-song" knappen :cool:

Igjen er denne Clixen utrolig mye mindre enn du tror utifra bilder ol. Skal prøve å få lagt inn noen bilder av den hvor jeg sammenlikner den med andre produkter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvorfor så lite minne ?? :( min ipod mini som er over 2 år gammel har jo 6GB :/

6332722[/snapback]

 

Det blir en litt urettferdig sammenligning, ettersom iPod Mini har en 1" harddisk. Sammenligner man med iPod Nano, så ser man at minnekapasiteten er mer lik. Det finnes riktignok en 4 GB-versjon av Nano, men vi skal ikke se bort fra at det kommer en 4 GB-versjon av denne iRiver-saken innen relativt kort tid.

Lenke til kommentar
Det dumme med URGE sitt abonnemang til 900 kroner året er at du ikke kan brenne ut musikken og for eksempel høre på det i bilen eller ta med deg en CD på fest. :( Så lenge det ikke går ann vil ikke jeg bruke penger på musikk.

6250925[/snapback]

 

 

Du kan jo få med en FM sender. Da kan du jo spille av musikken via bilradio, radio på fest... I mine øyne er det bedre enn å drasse rundt på en stabbel CDer (så sant lydkvaliteten er god nok da)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...