Gå til innhold

Romertall og "vanlige tall" som sidetall i Word?

Anbefalte innlegg

Hei

Søkte på forumet uten å finne svaret, så da må jeg spørre!

Jeg skriver en dilplomoppgave og har først en forside, så skal 3-4 sider være merket i, ii,iii og eventuelt iv.

Deretter skal sidene nummereres med vanlige tall.

Når jeg går inn på "sett inn sidetall" blir enten alle sidene merket med romertall eller vanlige tall. Den vil altså ikke tilltate begge deler!

Tror problemet er at det ligger i en mal. Så hvis jeg får fjernet hele nummereringen fra malen bør det i det minste gå an å taste inn sidetallene manuelt.

Kunne klippet ut og limt inn i nytt dokument, men da må jeg styre så mye med å først få forside og deretter ordne marger, topp- og bunntekst osv.

Kan til nød også ha dette i flere dokumenter, men det blir rot når jeg skal printe ut.

Så, hvordan får jeg enklest brukt romertall og "vanlige tall" i samme dokument?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg følgende:

Sett inn -> Skift -> Inndelingsskift (neste side eller fortløpende alt etter som)

Når du deretter setter inn sidetall kan du velge å starte sidenummerering på nytt, samt bruke romertall for en inndeling og vanlige tall for en annen.

Lenke til kommentar
Velg følgende:

Sett inn -> Skift -> Inndelingsskift (neste side eller fortløpende alt etter som)

Når du deretter setter inn sidetall kan du velge å starte sidenummerering på nytt, samt bruke romertall for en inndeling og vanlige tall for en annen.

6226203[/snapback]

TAKK :)

Har slitt med det i tidligere oppgaver også!

Men aldri mer :thumbup:

Lenke til kommentar

Et lite tips: ALDRI sett inn sidetall fra Sett inn -> Sidetall. Du får da med en liten tegnet ramme rundt sidetallet og den kan være umulig å finne igjen og fjerne. Konsekvensen kan være at tekst rykkes inn og flyttes ned uten at det er mulig å se hvorfor.

Bruk alltid verktøylinjen for Topp- og bunntekst så slipper du problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...