Gå til innhold

Problemer med nye Half Life 2:Episode

Anbefalte innlegg

Sliter dere med å få installert hovedkortdriverne så er det et åpenbart problem med maskina og ikke med spillet.

Windows vil f.eks. fungere fint uten HK drivere ettersom windows har egne forenklede generelle drivere til seg selv.

Spillet forsøker bare å benytte systemresursjer det ikke får tilgang til ettersom det mangler drivere, og Episode 1 er ikke spesielt krevende for maskina heller.

Kjører det flott med HDR, 4xAA, 4xAF og alle andre settinger på fult i 1024x768 oppløsning med en gammel oppklokka XP2500+ prosessor.

Resten av specks i profilen.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har endelig klart å løse problemet, ved å lese gjennom utallige sider på www.steampowered.com sine forum. Jeg anbefaler alle som har problemer med spillet å sjekke ut de.

Mitt problem var at spillet frøs til tider, noe som gjorde at jeg måtte reboote maskina ved å bruke hovedbrytern. Fikk ikke opp noe feilmelding, så jeg visste egentlig ikke hva som var problemet.

Prøvde alt fra å reinstallere skjermkort drivere, selve spillet, lyddrivere etc. Ingenting fungerte! Trodde så det var ett temperaturproblem, men med to vifter rettet rett inn mot et åpent kabinett, beviste jeg at det var heller ikke problemet.

Jeg leste så om at folk hadde det samme problemet, og at de hadde løst det ved å sette ned DirectX fra 9c til 8.0 i spillet. Så, jeg gikk in i Launch Options og skrev

-dxlevel 80. Dette, sammen med å deaktivere alt som heter HDR og ting som ikke DirectX 8 ikke støtter, så fungerte spillet endelig! Jeg får ikke spillt det med alle grafikkinstillingene jeg har "krav" på, men det bryr meg egentlig ikke, så lenge jeg får spillt spillet!

Så alle som har samme problemet, prøv denne løsningen å se om det ordner seg!

Lenke til kommentar

Problemet er alikavel at det er noe galt med oppsettet på maskina ettersom det kommer feilmelding under installasjon av HK drivere.

Når det er løst så vil nok DX9.0C og HDR også fungere og skjermkortet støtter det, noe 6600 kortet ditt skulle.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Problemet er alikavel at det er noe galt med oppsettet på maskina ettersom det kommer feilmelding under installasjon av HK drivere.

Når det er løst så vil nok DX9.0C og HDR også fungere og skjermkortet støtter det, noe 6600 kortet ditt skulle.

6244981[/snapback]

Men noe av problemet er jo at jeg ikke får opp noen feilmelding, installasjonen ser ut til å avbryte seg selv, uten å gi noe beskjed om hva den driver med. Jeg vurderer en format av disken for å begynne på scratch med alt som heter drivere o.l.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel.. Jeg sliter fortsatt! Jeg har bokstavelig talt prøvd alt!

-Reinstallert ALLE drivere

-Formatert 17 ganger

-Prøvd det på Vista, XP og 2000

-Formatert igjen et par ganger

-Lastet ned nye drivere(alle de nyeste)

Har ikke oppdatert bios enda. Da jeg fikk problemer med floppy... Men tviler på at problemet ligger der.. Spillet fungerer jo helt flott de første minuttene! Grafikken, lyden.. FPS, alt! Men nå kommer det bare at den fryser og får opp en " ikke send" beskjed fra Windows.. HJELP FAEN!!

Edit : Snart selges en pent-kastet-pc-igjennom-vindue-i-2-etasje datamaskin.. Fint smadret skal den bli.. hoho, belive me..

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...