Gå til innhold

Asus A8N-SLI Premium, Raid problem

Anbefalte innlegg

Hentet dette hovedkortet på posten i dag, i tillegg til 5 harddisker og ram og skjermkort.

Jeg har 5 harddisker fra før og nå er alle koblet til og fungerer. 2 på IDE og 8 stk på S-ata. 4 av disse fungerer smertefritt og ble funnet med en gang. de andre 4 blir ikke funnet via disk management, pga de er via Raid kontrolleren. Men her er spørsmålet: Er det mulig å innstallere drivere som tillater disse å bli funnet i disk management? Jeg liker mye bedre software Raid (lager det i disk management), da dette fungerer gang etter gang etter reinstall av Windows. Har to raid 0 oppsett og de har overlevd 5-6 windows innstalleringer. Så nå vil jeg lage et av disse 5 hardiskene også. Er det mulig å lage Raid0+1 ved at 4 er i raid 0 og den siste speiler disse 4 så jeg får noe sikkerhet.

Takker for evt. svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har gjort alt det, men jeg er redd at hvis jeg fyller opp 1.36 TB med stasj så vil det forsvinne når jeg reinnstallerer windows f.eks...

1,36%20TB.JPG

Hehe har aldri sett TB før på min egen maskin :cool:

Nå er de 4 satt opp i raid 0 i programmet som følger med driveren, så er den siste harddisken spannet med de så alle 5 er "smeltet" sammen. ca. 1.5 billioner bytes~1.36 Tera

Lenke til kommentar

Nei, den ene kontrolleren er en ren Raid kontroller (Sil kontrolleren) og da blir du nødt å sette opp et Raid i hardware.

Det kan dog hende.... at du kan sette opp f.eks et Raid 0 eller 1 på hver kontroller og deretter speile eller stripe dem i Windows (software raid)... har ikke prøvd så jeg vet ikke åssen det vil fungere da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...