olaham Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Har et gammelt ATI radeon x300, og det begynner å bli litt gammelt Har ATI catalyst control senter og Powerstrip, men veit ikke hvordan jeg skal få overklokket det, og om det vil øke ytelsen noe i det hele tatt..... hadde vært fint hvis noen kunne hjelpe meg litt Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Last ned rivatuner på guru3d.com. Så skal eg hjelpe deg vidare Lenke til kommentar
olaham Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 har klart å øke cs FPS'en min i smoke med ca 25 nå ved å bruke powerstrip.... er fornøyd med det.... ellers takk for tilbudet om å hjelpe Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 pass på temperaturen du... Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Vil påstå at ATI Tool er et bedre program å benytte seg av enn PowerStrip når det kommer til klokking. Skjermkortet ditt har vel ikke vifte? Så du burde passe på temperaturen, som sagt. Og selv om et X300-kort er av det billigste slaget innen skjermkortet i dag, så er de noen farlige overklokkere! Hadde et X300SE, og klokket det med nærmere 100mhz. ekstra på både gpu og memory (uten vifte vel å merke, kun kjøleribbe!) , og kjørte 3DMark05 opptil flere ganger. Hadde mer å gå på, men jeg hadde ikke lyst å risikere å smelte det fullstendig! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) last ned ATI tool, og prøv deg fram! Vil sjå litt meir resultatar! Edit: 3dmark osv. Endret 4. juni 2006 av tharshan Lenke til kommentar
olaham Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Hva slags program bør jeg bruke til å overvåke temperaturen? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 du kan bruke ATI tool eller everest. På ATI tool ser du temperaturen når du overklokkar....(viss du har sensorer...) Lenke til kommentar
olaham Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 tror ikke det er sensor :S kanskje litt stor risk å overklokke da?? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 hmm, veit ikkje heilt. Er det passiv kjøling du hadde? Lenke til kommentar
olaham Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) hva mener du?? tror ikke jeg har kjøling på skjermkortet nei Endret 9. juni 2006 av olaham Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Med passiv kjøling betyr det at du ikkje har vifte og viss du aktiv kjøling så har med vifte. Har du passiv eller aktiv kjøling? Lenke til kommentar
olaham Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 har to vifter, men ingen mulighet til å stille på dem tror jeg trokke jeg har vifte på kortet, men kan åpne opp å se..... ferdigbygd maskin BTW :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå