Scooby snacks Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Du trenger ikke å skrive en hel såpeopera da ... Skriv kort og presist. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Rimelig tynn den klagen der SebastianS, og jeg kan umulig se for meg at du kommer noe sted. 4/3 på en tentamen er langt fra en 5er, selv om du fikk 5 og 6 på noen høringer. F.eks. hadde du fått 4+ eller 4/5 og fortsatt fått 4 i standpunkt kunne jeg ha forstått en klage, men jeg ser ikke at klagen din har en snøballssjanse i helvete. Det var også en rimelig elendig skrevet klage, du skriver alt for mye usaklig (les: sutring over andre elever) og ikke noen overbevisende argument for å få opp karakteren. Lenke til kommentar
Louboutin Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg skjønner at det er litt surt å få dårligere enn forventet, men ut i fra det du har skrevet ser jeg virkelig ingen grunn til at du skulle få 5 i standpunkt. Jeg hadde ikke gitt medhold hvis jeg hadde fått den klagen. Husk at det er dine kunnskaper (måloppnåelse) på slutten som etter kunnskapsløftet skal telle. Derfor oppnår du lite ved å si at "jammen jeg fikk 5 i VG1". Hvis du likevel vil sende inn klagen synes jeg du skal korte den ned, prøve å være litt mer objektiv i betraktningene dine og ikke minst rydde bort alle orddelingsfeilene for å bli tatt seriøs (f.eks "vippe prøve periode). Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Så mange ord og ikke et eneste argument om hvorfor du burde få en bedre karakter? Hva er det du prøver på? Å få hele klassen til å ta tysk 2 om igjen? Ved standpunkt så er det de nedskrevne karakterene som teller, og disse kan påvirkes av streng retting. Dette er egentlig det eneste man kan "klage" på. Læreren kan man ikke forandre. Er også greit å klage på tilfeller der man vipper veldig, men jeg leste i en avis at det var stor forskjell i de forskjellige fylkene om klagen ble tatt til følge (60% i Oslo og Akershus mot 13% i Vestfold). Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Rimelig tynn den klagen der SebastianS, og jeg kan umulig se for meg at du kommer noe sted. 4/3 på en tentamen er langt fra en 5er, selv om du fikk 5 og 6 på noen høringer. F.eks. hadde du fått 4+ eller 4/5 og fortsatt fått 4 i standpunkt kunne jeg ha forstått en klage, men jeg ser ikke at klagen din har en snøballssjanse i helvete. Det var også en rimelig elendig skrevet klage, du skriver alt for mye usaklig (les: sutring over andre elever) og ikke noen overbevisende argument for å få opp karakteren. Det er bare får å nevne de nødvendige fakta for å se sammenhengen. Så forskjellsbehandling av elever blant lærere er usaklig i forhold til klagning? Det er ikke sutring, bare fakta. Jeg skjønner at det er litt surt å få dårligere enn forventet, men ut i fra det du har skrevet ser jeg virkelig ingen grunn til at du skulle få 5 i standpunkt. Jeg hadde ikke gitt medhold hvis jeg hadde fått den klagen. Husk at det er dine kunnskaper (måloppnåelse) på slutten som etter kunnskapsløftet skal telle. Derfor oppnår du lite ved å si at "jammen jeg fikk 5 i VG1". Hvis du likevel vil sende inn klagen synes jeg du skal korte den ned, prøve å være litt mer objektiv i betraktningene dine og ikke minst rydde bort alle orddelingsfeilene for å bli tatt seriøs (f.eks "vippe prøve periode). Selv ikke om læreplan målene ikke har blitt gjennomgått, pluss en hel del mangler undervisningsmessig etc etc...? Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Så mange ord og ikke et eneste argument om hvorfor du burde få en bedre karakter? Hva er det du prøver på? Å få hele klassen til å ta tysk 2 om igjen? Ved standpunkt så er det de nedskrevne karakterene som teller, og disse kan påvirkes av streng retting. Dette er egentlig det eneste man kan "klage" på. Læreren kan man ikke forandre. Er også greit å klage på tilfeller der man vipper veldig, men jeg leste i en avis at det var stor forskjell i de forskjellige fylkene om klagen ble tatt til følge (60% i Oslo og Akershus mot 13% i Vestfold). Jeg merker at den er skrevet klønete å tar selvkritikk for det, men ja det er en hel del argumenter der om hvorfor jeg burde få bedre karakter. Nei det prøver jeg ikke på, men det hadde vært morsomt å gjort det med en annen lærer å sett utfallet får diverse.... Ja det kommer jo helt ann på de som vurderer klagene, tviler på at det går så veldig mye igjennom i Østfold heller. Du trenger ikke å skrive en hel såpeopera da ... Skriv kort og presist. Roger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå