Even. Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Har et lite spørsmål. Hva er grammatisk riktig av "klokken er mye" og "klokken er mange"? Eller er begge riktige? Synes den siste høres passe dum ut, men jeg har hørt en del folk som sier dette. (Trenger ikke noen ny gulost-tråd med poll og greier, bare lurer ^^ ) Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 jeg sier klokka er mye:-/ Da må det være riktig Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Klokka er MYE, ikke MANGE.. de du har hørt dette fra må være noen av våre nye landsmenn. Uten å være rasistisk.. Dette var en grov feil! Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvor mye er klokken? > Hvor mange er klokken? Rasch, jeg har hørt mange norske personer som sier "klokken er blitt mange". Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Klokken er blitt mye .. det er vel rett mener nå jeg.. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Rasch, jeg har hørt mange norske personer som sier "klokken er blitt mange". 6225822[/snapback] Det er utrolig mange norske personer som ikke kan norsk i dag dessverre. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Jepp.. jeg sliter faktisk endel selv med noen ord. Jeg har bestemt meg for å prøve å slutte å skrive dialekt på msn/sms osv.. tror det ødelegger endel .. PS: jeg sliter ikke med å si dem, men å skrive dem! Endret 1. juni 2006 av Rasch Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det er utrolig mange norske personer som ikke kan norsk i dag dessverre. 6225842[/snapback] Så er det også stor forskjell på kva ein skriv og kva ein seier. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Svært så mange "hva sier du"-poster det er opprettet i det siste, da. Foretrekker "Klokka er mye", "Klokka er masse" eller "Det er sent". Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Klokka er mange. Jeg spør deg et spørsmål: Hvem buss skal vi ta? Finn 3 feil Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Haha! klokka er MYE, jeg synes du skal gå å legge deg nå. Bedre en klokka er MASSE, synes du skal hute deg hjem nå! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Mye. spørsmål ? Hvilken Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 kall meg gjerne litt dum her, men hva er galt med Jeg spør deg et spørsmål: ? Skal det være ''Kan jeg spørre deg et spørsmål?'' Lenke til kommentar
warpig Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Rasch, jeg har hørt mange norske personer som sier "klokken er blitt mange". 6225822[/snapback] Det er utrolig mange norske personer som ikke kan norsk i dag dessverre. 6225842[/snapback] Hvorfor dessverre? Et språk må stadig utvikles. Haha! klokka er MYE, jeg synes du skal gå å legge deg nå. Bedre en klokka er MASSE, synes du skal hute deg hjem nå! 6226018[/snapback] Klokken er mye. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg sier valigvis "oi klokka er masse gitt, jaja sånn kan det gikk" Eller klokka er seint. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 "oi klokka er masse gitt, jaja sånn kan det gikk" hahaha, den der likte jeg faktisk litt! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 "Klokka e mykje" ---- sier jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå