Gå til innhold

Nytt X800GTO - skjermen blir svart noen sekunder

Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg et PowerColor X800GTO (og nytt minne). Brukte medfølgende driver, og fikk problemer med at HL2 stoppet helt opp etter kort tid (få minutter). Det var også feilmelding om problem med å skrive til minnet. Har kjørt memtest86, og minnet ser ut til å være i orden. Oppdaterte deretter til siste driver fra ATI (6.5), og problemet ble mindre. Men skjermen blir innimellom svart noen sekunder før bildet kommer fram igjen. Det er lyd fra spillet, så det er bare skjermen som blir svart, mens spillet går videre. Testet også Doom3, og samme problem der. Jeg har holdt meg til de instillingene spillene har foreslått mht. oppløsning osv.

Oppsett:

MSI I865 ettellerannet microATX

Pentium 4 3,2 Prescott s 478 (ikke overklokket) m/ Scythe Samurai kjøler

2 GB Kingston HyperX pc3200, 2 stk. i dual channel (nytt, ok i memtest86), kjører standard innstillinger satt av bios

X800 GTO med Arctic Cooling Silencer 4 rev. 2,

WD SE 16 SATA 250 GB

Antec 380 W PSU

Alt i et Aopen 450A. Trangt, men kjøler greit: temp. idle CPU 36, system 32, ved belastning CPU rundt 50, system rundt 40.

Skjermen er en Samsung 172T, via DVI.

Noen som har tanker om hvor feilen kan ligge? Hva jeg kan prøve å justere på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk om VPU Recover er deaktivert. Denne funksjonen kan "bugge" litt av og til.

6225783[/snapback]

Hei.

Det hjalp ikke, problemet er det samme. Jeg er åpen for flere forslag.

Noen som vet om gode analyseprogrammer?

Lenke til kommentar
Du kunne prøve med drivere fra Omegadrivers istedenfor ATI sine. Selv har jeg ingen erfaring med disse ennå, men fikk tips fra folk som sier de vet en del om dette.

6233387[/snapback]

Hei.

Har nå prøvd Omegadrivers basert på 6.5, men det er ingen forskjell, problemet oppstår med samme hyppighet. HL2 satte default oppløsning til 1024x762. Har redusert til 800x600, og det virker som det hjelper litt. Men etter noen minutter kommer svartskjermen hyppigere. Fikk dessuten feilmeldingen opp (håper bilde kommer med).

Kan det ha noe med at kortet blir varmt? Jeg har ikke funnet noen steder jeg kan lese av tempereaturen. Noen som vet om det er mulig, det er dette kortet:

PowerColor X800GTO

post-51057-1149413017_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...