edds Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei folkens! Har alltid lurt på om noen driver med Warhammer/Warhammer 40k (tabletop altså, ikke PC spillene) her på forumet. For de som lurer på hva i all verden jeg snakker om, så ta en titt på denne siden. Det dreier seg altså om miniatyrfigurer, som man limer sammen, maler og til slutt spiller med. Regelboken er på rundt 300 sider, så man kan godt kalle det ett avansert brettspill. Masse taktikk og strategi, men ikke minst, utrolig gøy Selv begynte jeg for noen år siden, og har hatt det some en liten hobby siden da. Så, er jeg den eneste? Edds Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hadde noen 40K-miniatyrer når jeg var en liten pode, som jeg malte og koste meg med. Spilte dog aldri tabletop, ettersom jeg ikke eide noen rulebooks, på tross av at jeg den dag idag eier omtrent alle codex som er å oppdrive-- men det er mest for fluffen sin del. Spiller derimot Dawn of War og det er jo... nesten det samme? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Spilte en god del Warhammer, og litt 40k, men er vel sikkert 4-5 år siden jeg rørte det nå. Maler fortsatt en og annen miniatyr for moro skyld. Lenke til kommentar
edds Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, som Boheme Netter sa, mye av morroa er jo fluffen. De har jo mange gode forfattere ansatt for å lage bakgrunnsstoff, og de gjør en god jobb i min mening Døds kult å lese kodeksene, både i Fantasy og i 40k. Noen som har lest Gotrek & Felix bøkene, forresten? Edds Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg spilte en del warhammer, men det er utrolig faa i min hjemby som spiller. Klarte dessuten aa faa _alle_ figurene mine knust av lillebror, saa det blir nok ikke mer spilling paa meg nei. Lenke til kommentar
edds Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg spilte en del warhammer, men det er utrolig faa i min hjemby som spiller. Klarte dessuten aa faa _alle_ figurene mine knust av lillebror, saa det blir nok ikke mer spilling paa meg nei. 6228700[/snapback] Noooo! Mareritt-scenario! Det er det man har glass-montere til, vettu Men jeg tror aldri jeg ville drevet med Warhammer selv hvis jeg ikke hadde bodd i Oslo. Her har vi jo Games Workshop (eneste i landet), og flere spille-klubber. Edds Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg spilte en del warhammer, men det er utrolig faa i min hjemby som spiller. Klarte dessuten aa faa _alle_ figurene mine knust av lillebror, saa det blir nok ikke mer spilling paa meg nei. 6228700[/snapback] Noooo! Mareritt-scenario! Det er det man har glass-montere til, vettu Men jeg tror aldri jeg ville drevet med Warhammer selv hvis jeg ikke hadde bodd i Oslo. Her har vi jo Games Workshop (eneste i landet), og flere spille-klubber. Edds 6228903[/snapback] Jeg hadde glassmonter, men det er upraktisk i bil. Vi flyttet, og de ble lagt i skoesker med papir i. Uheldigvis ble ting satt oppaa disse skoeskene, saa alle figurene ble knust. Skjoenner ikke helt hvordan de fikk de til, men naa ble det en gang slik. Lenke til kommentar
edds Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Synd Hva slags hær hadde du? Fikk du spillt mye? Edds Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hadde night elfs, og fikk ikke spilt veldig mye. Var vel 3-4 stykker i byen som brydde seg, og vi var 12-13 aar, saa det ble begrenset med spilling dessverre. Lenke til kommentar
koronag Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har spilt Warhammer i snart 10 år, og har hærer med Empire, Bretonnians, High Elves og Dwarfs. Det er jo et kongespill! PS: Men dyrt, jeg har sikkert brukt nærmere 15.000 på spillet. Lenke til kommentar
edds Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har spilt Warhammer i snart 10 år, og har hærer med Empire, Bretonnians, High Elves og Dwarfs. Det er jo et kongespill! PS: Men dyrt, jeg har sikkert brukt nærmere 15.000 på spillet. 6231740[/snapback] Endelig en som er like interessert som meg Har selv en Vampire Counts hær, og har akkurat begynt på en Empire hær. Hva foretrekker du å spille med? Edds Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Savner gode gamle dager med Warhammer, har selv en nogenlunde stor hær med orcs 40k og "gammeldags" warhammer orcs and goblins. Men har ikke sett dem siden jeg ble tvangsflyttet fra mitt store gamle rom til det lille jeg har nå. Så figurene har ligget i esker i nå rundt 10mnder. Lenke til kommentar
edds Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Finn dem fram og børst støv! Greenskins er gøy, dog litt uforutsigbare. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Ungdomskolen. Hordes of Chaos ftw! Brukte sikkert 5-6tusen på det:/ Solgte halvparten. Resten ligger på loftet. Bloodthirster, Greater daemon of Khorne Endret 5. juni 2006 av brannmannsam Lenke til kommentar
leifhedly Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Er bare jeg og 2 til i bygda mi som driver med warhammer Det koster flesk og drive denne hobbyen har ikke malt halvparten av figurene mine enda. Var ganske liten da jeg begynte med warhammer så da hviste jeg ikke at vi kunne spille med figurene, så da kjøpte jeg bare de pakkene som jeg sytes hadde kule figurer i har begynt å sammle på high elf's nå har bare starter pack til de. Og jeg har ikke lært noen av reglene enda Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 *squeak* For the Horned One! *squeak* Spelte med Skaven-hæren min for nokre år sida. Ingenting kunne motstå vreda til min Vermin Lord, eller dei sinnsjuke eld-søylene som kom frå mine Warpfire Throwers! Eg var aldri noko særleg på å male figurane mine då.. Var vel litt derfor at eg slutta å spele med dei og. Eg gler meg difor veldig til Warhammer - Mark of Chaos no, det ser ut som om det kan bli spelet som treff midt i blinken for meg! *squeak* OST OST OST OST *squeak* Lenke til kommentar
edds Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Ja, Mark of Chaos ser spennende ut. Men jeg venter fortsatt på en direkte gjengivelse av tabletop-spillet på PC. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Kommer ikke Warhammer Online? Lenke til kommentar
edds Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Jo, men det har forsåvidt ingenting med Warhammer og gjøre. Det er et MMORPG, mens Warhammer heller mer mot RTS. Edit: Det er jo selvfølgelig satt i Warhammer universet, men jeg mente at som spill har de lite med hverandre å gjøre. Endret 12. juli 2006 av edds Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Ja, Mark of Chaos ser spennende ut. Men jeg venter fortsatt på en direkte gjengivelse av tabletop-spillet på PC. 6474981[/snapback] kommer aldri til å skje, GW vil tape enormt med penger på det. eneste som kommer i nærheten er diverse mods til WH40k: DoW (uten at jeg kommer ihåg navnene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå