J_K Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ønsker kritikk som jeg kan lære av (nybegynner). Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Gå enda nærmere er alltid et godt tips? Endret 1. juni 2006 av Anderssb Lenke til kommentar
J_K Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Gå enda nærmere er alltid et godt tips? 6225511[/snapback] Takk for tilbakemelding. Slik jeg forstår det så må jeg bruke en annen linse ved denne type billder. Vedlegger litt info om bildet. File name Sommerfugl.jpg Camera Model Name Canon EOS 30D Shooting Date/Time 14.05.2006 12:12:36 Tv(Shutter Speed) 1/160Sec. Av(Aperture Value) F7.1 Metering Modes Split metering Exposure Compensation 0 ISO Speed 100 Lens - Focal Length 70,0 mm Image size 3504 x 2336 Image Quality - Flash Off White Balance - AF mode - Picture Style - Parameters Tone Curve : - Sharpness level : - Pattern Sharpness : - Contrast : - Sharpness : - Color saturation : - Color tone : - Color matrix - Color Space Adobe RGB (1998) File Size 3053 KB Drive Mode - Owner's Name - Camera Body No. - Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg synes komposisjonen fungerte nesten. En liten vridning med en crop så greinen hadde dannet en diagonal tror jeg hadde vært mer spennende. Jeg synes også det blir for rotete i bakgrunnen, spesiellt det at en hvit sommerfugl får en hvit bakgrunn. En liten blurring på bakgrunnen f.eks., men det hvite er det vanskelig å gjøre noe med. Så synes jeg det var litt uskarpt, litt lite smell i fargene og litt liten kontrast........ Når du skal så nærme, bør du tenke nøye på bakgrunnen. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Om du vil drive mye med denne typen fotografering bør du få tak i et makroobjektiv. Det gjør at du kommer så nærme som du gjerne vil. Lenke til kommentar
J_K Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg synes komposisjonen fungerte nesten. En liten vridning med en crop så greinen hadde dannet en diagonal tror jeg hadde vært mer spennende. Jeg synes også det blir for rotete i bakgrunnen, spesiellt det at en hvit sommerfugl får en hvit bakgrunn. En liten blurring på bakgrunnen f.eks., men det hvite er det vanskelig å gjøre noe med. Så synes jeg det var litt uskarpt, litt lite smell i fargene og litt liten kontrast........ Når du skal så nærme, bør du tenke nøye på bakgrunnen. 6225644[/snapback] Takk, du har gitt meg noe å tenke over. Skal seriøst prøve å lære av tipsene som kommer inn. Husk en nybegynner blir ikke bedere uten konstruktiv kritikk!!! Lenke til kommentar
engekri Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Som anderssb sier (faktisk skrev jeg innlegget:) ) burde du få tak et makroobjektiv dersom du vil ta denne typen bilder. Det gjør at bildene vil bli skarpe helt inn tiol porene på vingene til den lille krabaten. Generell fotokunskap kan du få ved å lese National Geographics Fotoguide. Det er en veldig bra bok du får lånt på biblioteket. ellers bør du sjekke denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå