Gå til innhold

Half-Life 2: Episode One - Hva synes dere?


Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?  

180 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?

    • 1
      4
    • 2
      2
    • 3
      5
    • 4
      25
    • 5
      72
    • 6
      72


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som klager på lengden. Men om hver episode er minimum 6 timer, så vil 3 episoder tilsammen gi 6 x 3 = 18 timer gameplay. Men jeg regner med at Episode Two vil bli noe lengre, så alt i alt vil alle tre episodene nok helle over 20 timer gameplay, eller kanskje over 24 timer.

Synes det er greit i forhold til prisen på 3 x 120 = 360,-.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Folk klager på lengden ofte, også da HL2 kom. Personlig så trenger ikke spillet være så enormt langt dersom innholdet er bra. Er nok av dårlige spill, korte og lange. Jeg vil ha et bra spill, så får utviklerne avgjøre hva de får til og hvor langt spillet er.

 

Jeg forstår andre er uenige og mener de kan få begge deler, og jeg hadde selvfølgelig ikke sagt nei til en lengre episode jeg heller, men da må man også forvente lengre utviklingstid. Blir spennende å se hvordan dette episodesystemet vil bli. Virker spennende, men da må de selvsagt komme med nye episoder innen rimelighetens tid (utviklingen av Episode Two starta samtidig som Episode One, noe som lover godt), og man må få det til en rimelig peng. Episode One var i mine øyne rimelig, men det er jo ikke alle like enig i. Så får være.

Lenke til kommentar

Njaaaaa ... Da var Episode 1 unnagjort. En helt grei opplevelse synes jeg, men det er en god del ting å pirke på. Da Half-Life 2 kom ut var kanskje stemmeskuespillet godkjent. Det er det ikke nå lenger, spill som GTA:SA har satt standarden med skuespillere som ikke står tilbake for de man finner på kinolerretet. Dialogen blir rett og slett litt vel corny til tider, og mye av skylden må tillegges et litt klønete manus. Når man som Valve tydeligvis setter seg det fore å revolusjonere historiefortelling i dataspill, kan man rett og slett ikke kompromisse med annenrangs skuespillere. Jeg ble overrasket da jeg var ferdig, på det tidspunktet trodde jeg at NÅ skulle det hele begynne for alvor. Episodeformatet tilgir dette til dels, men når en episode slutter med en cliffhanger, kan det ikke ta for lang tid til neste hvis folk skal opprettholde interessen. Nå ser det heldigvis ut som om Episode 2 snart kan slippes, og at intervallene mellom episodene blir passe korte og forutsigbare er avgjørende for at denne måten å slippe spill på skal kunne fungere i lengden.

 

 

Det diggeste med hele greia er at man får slåss mot en Strider, som er spillhistoriens feteste fiende siden cyberdemonen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...