Gå til innhold

Half-Life 2: Episode One - Hva synes dere?

Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?  

180 stemmer

1. 1. Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?

• 1
      4
    • 2
      2
    • 3
      5
    • 4
      25
    • 5
      72
    • 6
      72

Anbefalte innlegg

Crash? korr?

Hakke merka en eneste feil eller crash i det hele tatt..

Er ikke alle som opplever det. Tror det er oss med "gamle" maskiner som får svi. :cry:

6240034[/snapback]

Jeg har og en gammel maskin.. AMD Athlon 2800+ (2087MHz), 1.5G TwinMOS, X800XT.. er ikke state of the art liksom, men det har aldri crasha!

Og jeg kjører det på 1024*768 Very high, 2AA,4AF, HRD on.. ligger på rundt 45-60FPS all the time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Episode 1 var virkelig verdt de 200 kronene (eller hundrelappen siden jeg spleisa med en feit kamerat) det kosta. HL2 er uten tvil et av de beste fps'ene tilgjengelig, og denne ekspansjonpakken gjorde definitivt jobben sin.

Spillet starter greit, men tar seg kraftig opp etter at toget kræsjer og man må begynne på sin vei mot overflaten. Man kan godt kritisere spillet for å bringe for lite nytt (i form av våpener og fiender), men det gir jeg egentlig ganske f i.

For det første er atmosfæren og settingen unik og spennende. Det er tonnevis med eksplosiv action, de skriptede scenene er vellagde og jeg er absolutt ikke likegyldig til hva som skjer på skjermen. Jeg vil redde meg selv, Alyx og resten av innbyggerne fra den grufulle skjebnen.

Dessuten digget jeg at det faktisk funket å ha Alyx ved siden av seg hele tiden. Hun stod ikke i veien, men var en nyttefull ressurs som var godt implementert i handlingen.

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Grei lengde, mye underholdning og god grafikk er konklusjonen.

Lenke til kommentar

Hvorfor, HVORFOR fikk man ikke samme automatpistol som Alyx!?!

Argh!

Ellers en spillopplevelse vel verdt de 15$ eller så det kostet.

Jeg syns episodesalget fungerer bra, hvis man skal klage på at Valve/Steam suger penger fra forbrukerne, så stemmer det nok ganske bra;

Jeg vet ikke om alle her er klar over det, men de er faktisk ute etter å tjene penger! :wow: Tenke seg til!

Lenke til kommentar

Tja, det var jo ganske grei underhaldning. Det var hakket betre enn HL2 sine brett. Var veldig kort som dei fleste seier, men eg synes det er egentleg grei lengde. Det som er problemet mitt er at 20$ er altfor dyrt. Krona kjører over dollaren nå så det blir ikkje så dyrt for oss, men med tanke på at dette er over 1/3 pris på eit heilt nytt spel i USA så synes eg det er litt drøyt. Synes 15$ passer betre. Om eg skal betale 20$ for episode 2 så må den gi litt meir enn dette.

Det som skuffa meg og er at grafikken er veldig utdadert. HDR er litt tøft og det er bra at ansiktet til Alex har blitt gjort mykje betre. Men resten av Alex er VELDIG blurete og det samme gjelder området rundt deg. Lommelykta er ein katastrofe og, Valve bør ikkje gå å brife med den lommelykta for den er så falsk. Jukselys er bare skikkeleg fælt idag. Liker mykje betre lommelykta i Doom 3, Gears of War vil nok vise kva skikkeleg lommelykt action er ;)

Er det noko som eg verkeleg liker med grafikken så er det bruken av pixel shading. Det blir brukt utroleg stilig mange gonger, det virker liksom veldig perfekt tuna. Har enda til gode å sjå eit spel som bruker Pixel shading effekter like kult som Valve. :)

For andre som lurer på om dei skal kjøpe eller ikkje så seier eg bare det at dollaren er veldig lav idag og pågrunn av det så er det verdt pengene.

Lenke til kommentar

Dere kan da ikke runde det på 2,5-3 timer :wow: blasfemi! En må da få med seg detaljer, utforske (ja, en kan det også, til en viss grad :p), nyyyte spillet. Uff....brukte sikkert 6-7 timer på første gjennomspilling selv. Nå holder jeg på med kommentatordelen. Veldig interessant :)

Men tror nok spillet kanskje gir mer glede for oss hardbarka fanboys enn andre som ser det som "enda et skyte-på-alt-som-rører-seg-spill".

Lenke til kommentar

Synes det var VELDIG bra, synes ikke grafikken er utdatert, den er bedre enn det meste. Da tenker jeg ikke bare teknisk, men alt er veldig spennende bygget opp og en fryd å se på.

Det mest positive var det jeg var mest skeptisk til i starten, at man skal løpe rundt med Alyx på slep. I de fleste spill er med"spillere" idioter, blir drept om du ikke passer på, henger seg opp i kanter etc. I HL2ep1 har jeg enda ikke irritert meg over dette.

Lenke til kommentar
Det mest positive var det jeg var mest skeptisk til i starten, at man skal løpe rundt med Alyx på slep. I de fleste spill er med"spillere" idioter, blir drept om du ikke passer på, henger seg opp i kanter etc. I HL2ep1 har jeg enda ikke irritert meg over dette.

6253474[/snapback]

Ja, det var utroleg likt ein ekte COOP opplevelse :)

Lenke til kommentar

3 episoder på 4-5 timer blir vel 12-15 timer?

3 episoder ala 120kr blir 360 kr?

det er da myyye billigere en alle andre spill på samme lengden, og de spilla skulle ønske de hadde halvparten av den kvaliteten^^

poenget er at det blir litt feil å si at lengden på episode 1 trekker ned. kan ikke kritisere et spill for noe det ikke er og ihvertfall noe det ikke prøver å være.

alle viste episode 1 ble kort, det har alle sagt å slik er det. det er jævlig billig også.

Lenke til kommentar
Kanskje de som kjøpte i butikken som er litt snurte da ;) Ikke så rart egentlig da noen har betalt oppimot 300,-

6263200[/snapback]

Da er det kjipt for de som har kjøpt det i butikken, og ikke noe mer enn det. Så fort man blander inn norske forhandlertillegg og moms er det klart at prisen går opp, så butikkpris kan bli noe dyr. Og jeg regner med at 98% av de som er gamle nok til å i det hele tatt spille HL2 automatisk har et VISA-kort, så man kan få spillet mye billigere over Steam.

Lenke til kommentar
3 episoder på 4-5 timer blir vel 12-15 timer?

3 episoder ala 120kr blir 360 kr?

det er da myyye billigere en alle andre spill på samme lengden, og de spilla skulle ønske de hadde halvparten av den kvaliteten^^

6263110[/snapback]

Et vanlig spill har butikkpris på ca. 40-50dollar. En expansionpack ligger lavere i pris så ca. 30 dollar for ca. 12-15 spilling. Steam versjonen av HL episodes vil koste 60 dollar for en full standard expansionpack, tilsvarende 12-15 timer. Her må man alstå betale dobbelt så mye som en tradisjonell "butikkexpansionpack" vil koste. Og dette på et system som skulle bli billigere pga. svært store innsparinger da man kutter ut forhandlerprovisjon,distr. etc. Som jeg skrev tidligere: Dersom man tror Steam er billig er man i beste fall bare lettlurt!

Og jeg nevner igjen: Man får HL:EP1 i butikk til 19,99$.

Lenke til kommentar
Veldig bra spill, når ikke helt opp til HL2, og er litt kort. Solid 5'er.

Synes forøvrig de kunne kaldt det "Half-Life 3: Episode One"...

6267315[/snapback]

skjønner ikke hvorfor det skulle fortjent navnet Half-Life 3.

savna bug-bait i Episode One :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...