Gå til innhold

Half-Life 2: Episode One - Hva synes dere?


Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?  

180 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?

    • 1
      4
    • 2
      2
    • 3
      5
    • 4
      25
    • 5
      72
    • 6
      72


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om det er blitt gjort noen endringer på grafikkmotoren til HL2 Ep1. Jeg merker at spillet flyter mye bedre og jeg kan har høyere settings på min 6600gt Amd3000 kombinasjon, enn det jeg kunne på HL2. HDR var også ganske tøft, særlig på den første sekvensen der en venter på at Dog skal rydde veien slik at en kan starte selve spillingen. Måten solen blender på er bare grisetøff.

Lenke til kommentar
Nettopp ferdig med episode One nå. Veldig fornøyd :)

Eneste jeg har å pirke på er at når jeg skal få se teaser fra episode two detter jeg ut i Windows. Er det noen plass jeg kan laste ned denne?

Hadde vært morro å se hva som kommer :)

6240805[/snapback]

Ta en titt i følgende mappe:

 

C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\"brukernavn"\half-life 2 episode one\episodic\media\

 

Får du problemer å spille av videoen, kan du prøve VideoLAN Client. Den spiller som bare det hos meg :)

Lenke til kommentar
Nettopp ferdig med episode One nå. Veldig fornøyd :)

Eneste jeg har å pirke på er at når jeg skal få se teaser fra episode two detter jeg ut i Windows. Er det noen plass jeg kan laste ned denne?

Hadde vært morro å se hva som kommer :)

6240805[/snapback]

Ta en titt i følgende mappe:

 

C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\"brukernavn"\half-life 2 episode one\episodic\media\

 

Får du problemer å spille av videoen, kan du prøve VideoLAN Client. Den spiller som bare det hos meg :)

6241388[/snapback]

 

 

 

Takker:) virker bra det !

Lenke til kommentar
teknomusikken
Hvilket spill har du spilt? Har spillt gjennom EP1, og til og med gått gjennom \sound, og fant ikke noe "tekno". Sikker på at du ikek hallusinerte? :p

6240570[/snapback]

Er dessverre mange som blander sammen elektronika og tekno. Vet noen forresten hva de forskjellige sangene heter?

 

Har tenkt å putte dem på iPoden min, men blir litt trasig hvis det bare står "song1", "song2" osv..

Lenke til kommentar

Ble ferdig med spillet i går kveld. Jeg likte det meste med spillet, men fordi det var så kort, så var det ikke så variert som originalen (naturlig nok), og det trekker helhetsinntrykket ned.

 

Det som er bra med Valve sin måte å utvikle spill på nå, er at de gir seg selv muligheten til å utvikle spillmotoren raskere, fordi prosessen med å lage hver nye episode er kortere.

 

Det andre som er bra, er at de nå legger et grunnlag for kontinuitet i presentasjonen av historien. HL2 begynner å ligne på en såpeopera, bortsett fra at det er mindre såpe, og heldigvis også mindre opera.

 

Valve har ikke bare skapt verdens to beste 3D-spill (HL og HL2), men de revolusjonerer nå måten spill skapes og selges på. Grunnen til at de kan gjøre det, er at de har skapt Steam, som er en veldig effektiv platform for å promotere nye utgivelser. Den er faktisk så effektiv at den gjør all annen markedsføring (av PC-spill) overflødig. Da er det også riktig av dem så selge spillene billigere gjennom Steam.

 

Uansett: jeg gleder meg til Episode 2 :)

Lenke til kommentar
Den er faktisk så effektiv at den gjør all annen markedsføring (av PC-spill) overflødig. Da er det også riktig av dem så selge spillene billigere gjennom Steam.

6244718[/snapback]

Det mener jeg også. Derfor er det fullstendig fokastelig at spillet ikke er billigere gjennom Steam, med tanke på alle distr./prod ledd de sparer.! :thumbdown:

Hadde alle(eller hvertfall noe av) innsparingene kommet kundene til gode hadde Steam vært et bra tiltak. Nå er det bare et system for å lure lettlurte kunder. :(

Lenke til kommentar
Den er faktisk så effektiv at den gjør all annen markedsføring (av PC-spill) overflødig. Da er det også riktig av dem så selge spillene billigere gjennom Steam.

6244718[/snapback]

Det mener jeg også. Derfor er det fullstendig fokastelig at spillet ikke er billigere gjennom Steam, med tanke på alle distr./prod ledd de sparer.! :thumbdown:

Hadde alle(eller hvertfall noe av) innsparingene kommet kundene til gode hadde Steam vært et bra tiltak. Nå er det bare et system for å lure lettlurte kunder. :(

6245137[/snapback]

Det er jo under halve prisen på Steam enn du får i butikkene. Er ikke det bra nok?

Lenke til kommentar
Det er jo under halve prisen på Steam enn du får i butikkene. Er ikke det bra nok?

6245223[/snapback]

I USA får man den skikkelige versjonen for 19,99 og Steam versjonen for 19,95. Hvordan det blir "halve prisen" er jeg ikke sikker på. Her har Steam/Valve vært så greie at de gir kunden en besparelse på hele 5 cent(!!) for å kjøpe en "mindreverdig" Steamversjon.

Dersom man sammenligner med norske priser så er selvfølgelig Norske priser i butikk dyrere en tilsvarende produkt i USA. Slik er det med absolutt alt som selges i Norge kontra USA. Selv et dyrt,overpriset produkt i USA er dyrere i Norge.

Lenke til kommentar

OBS tar ca. 5 ganger Steam-pris (599,-) mens Expert tar litt over 4 ganger steam-pris (499,-). Kilde.

Sånn sett er Steam utrolig billig. Forøvrig tror jeg det var første gang jeg hadde sett et helt nytt spill koste under 500,- da orginale Half-Life 2 kom, og Episode 1 er jo enda billigere. Jeg kan ikke akkurat klage på prisen når helt nye PC-spill vanligvis koster rundt 500-600,-.

 

Om man handler på Steam kommer vel an på om man er interresert i å ha en box til CD'en som blir liggende på hylla å støve ned resten av evigheten.

Bare man husker brukernavn/passord til Steam så er man ikke lengre avhenging av at den gamle CD/DVD'en funker nesten gang du skal formatere og installere på nytt. Praktisk synes jeg.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Det er jo under halve prisen på Steam enn du får i butikkene. Er ikke det bra nok?

6245223[/snapback]

I USA får man den skikkelige versjonen for 19,99 og Steam versjonen for 19,95. Hvordan det blir "halve prisen" er jeg ikke sikker på. Her har Steam/Valve vært så greie at de gir kunden en besparelse på hele 5 cent(!!) for å kjøpe en "mindreverdig" Steamversjon.

Dersom man sammenligner med norske priser så er selvfølgelig Norske priser i butikk dyrere en tilsvarende produkt i USA. Slik er det med absolutt alt som selges i Norge kontra USA. Selv et dyrt,overpriset produkt i USA er dyrere i Norge.

6245473[/snapback]

Slik har det alltid vært. Nå er det frakt o.l. i Europa det gjelder. Det sparer de med Steam, så vi får den samme prisen som i USA. Ingen vits å sammenligne USA og Norge med pris slik, vi får alltid dyrere spill pga. frakt, skatt og hvor godt landet tjener sammenlignet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...