Gå til innhold

Half-Life 2: Episode One - Hva synes dere?


Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?  

180 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?

    • 1
      4
    • 2
      2
    • 3
      5
    • 4
      25
    • 5
      72
    • 6
      72


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Off topic da, men idag jeg tok frem hl2 igjen etter at jeg runnet hl2 ep1. Jeg spilte på det brettet der du kjører den båten og såg tilfeldigvis opp til høyre side. Da fikk jeg meg et sjokk!

 

Ser dere hvem som står der oppe? (slå meg hvis det er old news)

http://img340.imageshack.us/my.php?image=hl22km.jpg

 

http://img259.imageshack.us/my.php?image=hl223et.jpg

Endret av lando calrissian
Lenke til kommentar
Ser dere hvem som står der oppe? (slå meg hvis det er old news)

6231247[/snapback]

Dask til deg. På Steam-forumet finnes det en samletråd med screenshots etc fra samtlige plasser G-Man viser seg i orginale Half-Life 2. :)

Desverre er forumet så ufattelig tregt nå at det er umulig å søke etter tråden.

Regner med det er stor pågang der nå med folk som har trøbbel med Episode One, tihi.

 

Done and done. Redigerte tittelen på threaden også, for det er en del som har rundet HL2:Ep1 nå. :)

6231302[/snapback]

Takker så meget, B|Real! :)

Lenke til kommentar
Off topic da, men idag jeg tok frem hl2 igjen etter at jeg runnet hl2 ep1. Jeg spilte på det brettet der du kjører den båten og såg tilfeldigvis opp til høyre side. Da fikk jeg meg et sjokk!

 

Ser dere hvem som står der oppe? (slå meg hvis det er old news)

http://img340.imageshack.us/my.php?image=hl22km.jpg

 

http://img259.imageshack.us/my.php?image=hl223et.jpg

6231247[/snapback]

 

Ja, du kan se G-Man på flere steder i spillet. Bare på Water Hazard mappet kan du se ham tre eller fire ganger ;)

Lenke til kommentar

I vanlig HL-stil er designet på brettene briljante, og stemningen til å føle og ta på.. Uten tvil terningkast 6. Maken til historie som får meg engasjert har jeg aldri spilt..

 

 

Og gjett hvem som ble pist off når citadelen sprengte.. :p Lar deg være igjen på en slik cliffhanger i en evighet til!

 

 

Til og med lengden på spillet syns jeg var ålreit. Det skulle bare vært en episode 2 ute snart! (eller er den allerede på vei?)

Lenke til kommentar

Vi visste da at det kom til å bli en kort affære - klarer liksom ikke å bli skuffet av den delen da :) Kommer jo tross alt et par episoder til!

 

Synes de har gjort en fabelaktig jobb med Alyx denne gangen. En lærer henne å kjenne så mye bedre enn under HL2. Og så alle de glimrende kommentarene hennes da. Genialt! :!:

Lenke til kommentar

Nah, vanlig pang pang spill er det ikke. Valve bruke mye tid på spilltesting. Ikke at de tester om ting de har laget i spillet funkerer uten bugs (teknisk testing), men hvordan spillere reagerer på innholdet i spillet. I motsetning til de fleste andre spillutviklere går de nesten litt vitenskapelig til verks med en fokusgruppe som får spille igjennom noe de har laget. Og så ser de hvordan spillerene reagerer og får feedback igjennom dette.

F.eks, det er ikke tilfeldig at det er du som leder Alyx i Episode One - og ikke hun som leder deg, eller at f.eks uhyret kalt Hydra i tidlig utvikling ble fjernet fra den endelige versionen av Half-life 2.

 

I tillegg til masse spilltesting, er Valve veldig fokusert på å balansere innholdet i spillet.

Om man tror Half-Life bare er pang pang, action action hele veien så har man faktisk gått glipp av 50% av spillopplevelsen. Etter stressende actionsekvenser følger det ofte noe rolig, f.eks puzzle, dialoger, eller fri utforskning av omgivelsene. Personlig er jeg stooor fan av fri utforskningen i Half-Life 2, da spesielt i den delen av spillet hvor man kjører bil ved kysten og undersøker tomme hus osv. Tror jeg brukte minst 3 timer på akkurat den delen ved kysten. :love:

 

Til slutt er jo historien bak Half-Life et mysterium/pusslespill for spilleren som kan tildels løses dersom man legger merke til detaljene i spillene. Du kan jo ta en titt i Half-Life Saga Story Guide dersom du ikke tror det er noe mere i Half-Life utenom tankeløs skyting. :)

 

PS. Vil også nevne atmosfæren i Half-Life. Det er få spill jeg har spilt som har vært så atmosfærisk som Half-Life, da spesielt HL2 og Episode One.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Syns du glemte å nevne en siste ting Skag1, som jeg også mener TCi har påpekt for leeenge siden, nemlig at HL-serien er nesten som en film med Gordon i hovedrollen. Bare legg merke til at det aldri er ferdig-rendrede filmklipp, men alltid du selv som enten med passiv eller minimum assistanse er med.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Syns spillet var ufattelig kort!! :(

Spillte 2 timer i går, og 2.5 time i dag, så plutselig var det slutt..! Skjønnte INGENTING..

 

Syns det er dårlig gjort av Valve å legge ut ett så kort spill bare for å kunne lage 1,2,3,4,5,6,7 osv, blir bare at de suger penger ut av befolkninga..

Tør vedde på at det kommer en hel haug med episoder, og når de er ferdige med alle samma så er alle episodene tilsammen like langt som HL2..

 

Men spillet var skikkelig bra, nydelig grafikk, selv om noe så litt fønky ut, spillbareheten var og veldig bra og gjennomført syns jeg, var ikke kjedelig!

Men det at det var kort trakk veldig mye ned!!

HL2: Terningkast 6

HL2:Episode 1: Terninkast 3.6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...