Gå til innhold

Half-Life 2: Episode One - Hva synes dere?


Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?  

180 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?

    • 1
      4
    • 2
      2
    • 3
      5
    • 4
      25
    • 5
      72
    • 6
      72


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanksje HL2 ikke er noe for deg. Jeg synes alt er helt perfekt.

Skal inrømme at jeg har blitt ganske kresen med årene, men jeg likte HL2 meget godt. Om HL2:E1 når opp gjenstår ennå å se, men starten var ganske svak.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Spilte Half-Life 2: Episode One noen timer i går, og må bare si jeg er meget imponert! Nydelig design og deilig gameplay. Jeg spilte på min nye 21" WideScreen skjerm og hadde nesten en følelse av at jeg var med i en film. :thumbup: Helt genialt. Gleder meg sykt til neste episode.

Håper man kan styre "Dog" på ett eller annet tidspunkt. :dribble: Det hadde vært noe...

 

:thumbup: Terningsleng: 6

Lenke til kommentar

Det som er litt negativt er at du hele tiden skal gjøre det samme. F.eks: Putt en bil oppi 15 hull det kommer Ant-Lions opp av, så går du til nesten korridor/gate der du gjør akkuratt det samme. Menmen, jeg digger det alt i alt :D . Bare det at det er mange ting som er smart og stilig første gang, men flere ganger, nei, det kunne de spart oss for.

Lenke til kommentar
Ok.. Litt rettelse her bare :)

 

Først og fremst må jeg bare si at HL 2/1 er av tidenes spill etter min mening, og jeg har kost meg med Episode 1 også!

 

Jeg sier ikke at f.eks HDR ser dårlig ut, men visse texturer kunne kanskje vært gjort bedre i mine øyne, slik som dører,vindu og vegger mm.

Spillet er jo ikke veldig maskinkrevende i forhold til andre spill idag, så litt juice kunne de jo lagt inn. :D 

Alt var jo likt som i 2`ern, mens jeg må si det så mer spennende ut det man har i vente. 

 

Og ang. fysikken og løpingen, så mener jeg at det ikke kjennes ut som om du veier noe.

Man bare flyr fremover uten påvirkning av vekt ol.

Jeg skulle gjerne sett litt f.eks COD 2 feeling på måten man beveger seg på, men dette er jo en smaksak.

 

Jeg var fullstendig klar over storyen, og at Alyx kom til å være med i dette spillet.

Men jeg er i grunn lite glad i spill hvor man skal fly med en lommelykt som i starten her, eller Doom 3 for den saks skyld.

Jeg vet jo godt om gravity gun sine funksjoner, og dette var jo seff artig å leke med igjen, men det var ofte lite som kunne plukkes opp ellers av steiner ol. når man gikk tilbake til normal GG.

 

Etter man kom opp til overflaten tok spillet seg veldig opp, så ikke tro jeg sier det var et dårlig spill.

Jeg bare håper og mener det kan bli enda bedre.  :thumbup:

6227097[/snapback]

Ok, da forstår jeg deg litt bedre. Nå er da jeg en som ikke bryr meg veldig om grafikk. Men ja, noe av HL2 sin svakhet er lav oppløsning på en rekke teksturer. Derimot skalerer Source veldig godt i motsettning til mange moderne motorer.

 

Ellers er det jo personlige formeninger om hvordan gameplayet er. Jeg liker stort sett alt med Half Life 2.

 

Det som er litt negativt er at du hele tiden skal gjøre det samme. F.eks: Putt en bil oppi 15 hull det kommer Ant-Lions opp av, så går du til nesten korridor/gate der du gjør akkuratt det samme. Menmen, jeg digger det alt i alt :D . Bare det at det er mange ting som er smart og stilig første gang, men flere ganger, nei, det kunne de spart oss for.

6228514[/snapback]

Det kan jeg si meg enig i.

Lenke til kommentar

Kjekk episode! Og det er digg å kunne køyre det på full grafikk på ein pc eg vanligvis hakkar meg gjennom bf2 på lavaste grafikk med :D

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Ting eg syns var gøy:

Då Alyx lurte meg med å etterlikne ein zombie.

At ho beskyttar augene sine om du lyser rett på ho.

HDR + Bloom!

Zombine!

Nærkontakt med stalkers.

 

Ting som var skuffande:

Repetitive oppgåver

Ikkje så veldig vanskelege eller originale oppgåver. (Ingen ting som kravde noko særleg hjerneaktivitet.)

Lite nytt.

Kort?

 

Edit:

 

Har Gordon noen replikker..? Er det eneste som irriterer meg med Half-Life serien. Helten sier aldri et eneste ord...

 

Det er Gordon sitt kjenneteikn, og det er noko dei andre karakterane i spelet av og til kommenterer. Dessuten gjer det det lettare for alle å identifisere seg med han. Og så slepp vi at han seier noko teit :p

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar
Har Gordon noen replikker..? Er det eneste som irriterer meg med Half-Life serien. Helten sier aldri et eneste ord...

6228860[/snapback]

Nei han sier aldri noe. Dette er grunnet at det er du som er Gordon Freeman og alt er noe du opplever gjennom hans øyne. Valve ønsker ikke å påvirke deg med noe av personligheten til Gordon eller hans meninger. Alt er noe du selv bygger opp ved å spille han.

Lenke til kommentar

Ingen som har tenkt på at Gordon kanskje er stum?

Enten av 'naturlige årsaker' eller at kanskje G-Man har hatt en finger med for å hindre Gordon i å fortelle diverse informasjon.

 

Episode One var litt kort kanskje, men har spilt igjennom nå med kommentarer på. Så det ble til sammen nesten 12 timer spilling. Ikke dårlig for litt over 100 NOK :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var veldig interresant. Man får veldig mye info om spillet og utviklingen av spillet på mange måter. Alt fra A.I., brett design, balansering av intensitet, variering av gjøremål i spillet, hvorfor Alyx oppfører seg slik hun gjør, etc, etc. Man får også vite hvorfor ting er slik og slik.

 

Nesten som å se en DVD med kommentator-sporet.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

kaomentarene gjør spillet vert å spille gjennom en andre gang, og gjør dermed at spillet absolutt er vert penge.

 

jeg er måtlig fornøyd med episode 1, episode 2 ser deriomot veldig veldig lovende ut. gleder meg stort til å løpe rundt i skogen å drepe sånne mini stalkers eller hva de nå er.

Lenke til kommentar
Har Gordon noen replikker..? Er det eneste som irriterer meg med Half-Life serien. Helten sier aldri et eneste ord...

6228860[/snapback]

Nei han sier aldri noe. Dette er grunnet at det er du som er Gordon Freeman og alt er noe du opplever gjennom hans øyne. Valve ønsker ikke å påvirke deg med noe av personligheten til Gordon eller hans meninger. Alt er noe du selv bygger opp ved å spille han.

6228915[/snapback]

Jeg synes det er HELT rett at Gordon ikke snakker, en stemme og talemåte hadde gjort at man hadde gjort seg et inntrykk av hvordan han er, men som han er nå så er han på en måte "meg", ingen stemme som svarer noe annet en det jeg ville svart eller noe i den retningen... Dårlig forklart.. :!:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
(...) sånne mini stalkers eller hva de nå er.

6229563[/snapback]

Mennesker blir konvertert til stalkere. Hunder blir konvertert til hva du ser i teaseren :p

 

Episode 2 ser fantastisk bra ut ja. Spesielt når vi får et overblikk ned mot City 17 fra skogen. Håper det er faktisk in-game den scenen, for det er ser helt utrolig flott ut.

Jeg er også veldig spendt på å se hvordan skogen blir. Regner med de har måtte gjøre en del endringer i Source-motoren for å kunne lage pen/realistisk skog uten at det fortærer alt av renderingskraft.

Dersom de startet på både Episode One og Episode Two samtidig indikerer det jo at Episode Two enten har mere innhold enn Episode One, er enten mye lengre - eller begge deler!

Lenke til kommentar
Har Gordon noen replikker..? Er det eneste som irriterer meg med Half-Life serien. Helten sier aldri et eneste ord...

6228860[/snapback]

 

Takket ver akurat det der så har spillet ein unik sjarm :wee:

 

Ellers syns eg spillet var tregt i starten,og det går ein grense for kor lenge den grav. gunnen underholder for meg. Men det tok seg opp så raskt man kom seg ut av Citadel bygget ;) Blir å fuløre det i morra, no er det pils!

Lenke til kommentar
Har ikke spilt episode one ennå, men har et spørsmål angående zombies i HL2 generelt. Hvorfor er alle de like med labcoats? Headcraps hopper jo på alle mulig folk, så zombies burde være i litt mer variert outfit enn bare labcoats. Er ikke dere enige?

6230292[/snapback]

Egentlig ja. De er litt for uniforme desverre, dog jeg har ikke studert frakkene de har på seg så om det er variasjoner på de vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...